Drie vragen voor Kurt Mollekens

Kurt Mollekens, 31 jaar jong en teambaas van het KTR team, heeft een druk weekend voor de boeg in Spa! Hij zal in zijn thuisrace deelnemen in het FIA ETCC kampioenschap met BMW Team Luxembourg, en hij is één van de piloten van BMW Motorsport voor de Proximus 24 Hours of Spa. Mollekens rijdt in het ETCC kampioenschap met de tweede wagen die geprepareerd wordt door Racing Bart Mampaey.

Normalerwijze zou je vijf meetings rijden, met als afsluiter Spa, je thuisrace. Kan je dit bevestigen?

“BMW Belgium-Luxembourg hebben een grote financiële inspanning geleverd om dit programma op te stellen. Ik ben ze héél dankbaar. Al twee jaar zeg ik dat het FIA ETCC kampioenschap één van de meest competitieve is naast de Formule 1. Nu had ik de kans om er deel van uit te maken en ik moet toegeven, het overtrof mijn verwachtingen. Dit is waarom ik liever aan een plan werk voor een volledig seizoen te racen in 2005, in plaats van de financiële bron tot de bodem te legen voor Imola en Oschersleben.”

Wat verwacht je voor Spa nadat je in Donington je beste resultaat tot nu toe haalde, een vijfde plek in race 2?

“Ik heb veel gewerkt aan het verbeteren van mijn voeling met de wagen en met mijn prestaties in zo een competitief veld. Maar gezien mijn progressie en het resultaat van Andy vorig jaar ben ik redelijk gerust. Ik hoop dat ik in de top 6 kan kwalificeren, binnen twee of drie tienden van Andy. Als ik de pace kan volgen van de andere BMW rijders ben ik een tevreden man. Ik denk zelfs dat een podium in de tweede race mogelijk moet zijn.”

Dit weekend zal zwaar worden voor je, twee FIA ETCC races gevolgd door een deelname aan de Proximus 24 Hours of Spa met een BMW Motorsport M3 GTR. Hoe ga je dit aanpakken?

“Persoonlijk zou ik zeggen dat mijn toekomst ligt in het FIA Touring Car Kampioenschap. Sprint races zijn belangrijker als endurance racen. Daarom is mijn prioriteit hier het ETCC. Pedro Lamy, die werd gekozen door BMW Motorsport naast Priaulx, Garcia en mezelf, zal instaan voor de afstelling van de M3 GT3. De andere drie kunnen zich dus concentreren op de FIA ETCC en ik zal mijn hoofd omschakelen naar de 24 Uren op zaterdagnamiddag, klokslag 16 uur!

Feiten en statistieken:

- Wagens die de technische controle passeerden: 36
- Vertegenwoordigde constructeurs: 6
- Aantal nationaliteiten van de piloten: 11
- Hoeveel voormalige ETCC kampioenen op de grid: 2
- Hoeveel rookies: 18


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in WTCC op vrijdag 30 juli 2004 om 12:30


Andere publicaties op Racingworld.be...