Presentatie van het GLPK team

door Mark Reijnders

Op een druk bezochte presentatie in discotheek Versuz liet het kampioenenteam van 2003 zien wat de plannen voor het komende Belcar seizoen zijn. Na een 100% score in 2003 zal het kampioenschap in 2004 zwaar bevochten worden met de sterk toegenomen concurrentie, het team heeft van de winter niet stilgezeten om de winnende Viper onder handen te nemen en daar waar mogelijk te verbeteren.

De Viper is voor 2004 stevig onder handen genomen, de versnellingsbak is vervangen door een sequentiële versie met als doel de nodige tijdwinst te boeken. Daarnaast zijn er wijzigingen aangebracht op het motorgebied en heeft men driftig aan de ophanging gesleuteld van de wagen. Het duo dat voor GLPK de strijd aangaat in het nieuwe seizoen mag als bloedsnel worden omschreven, Anthony Kumpen en Bert Longin gaan de Viper de sporen geven in het sterkste Belcarveld ooit.

Longin was er trots op dat hij een van de meest ervaren en snelste Viper piloten tot zijn teammaat mocht rekenen. Bert gaat in 2004 een druk jaar tegemoet, naast de Belcar zal hij ook aan de start komen in de GT klasse van het FIA kampioenschap in een Ferrari 575 GTC van het Franse JMB team. Behalve racen met wagens die honderden PK's ter beschikking hebben zien we Bert ook aan het werk in de Belgische Mini cup, na enkele gastraces in 2003 heeft Longin de smaak te pakken voor een seizoen Mini's. Voor Anthony is op dit moment alleen zeker dat hij zal deelnemen aan de Belcar, de onderhandelingen voor deelname aan andere races en kampioenschappen zijn op dit moment nog gaande.

Behalve een Viper zal GLPK ook een Porsche Bi-Turbo voor het duo Patrick Schreurs en Guy Verheyen aan de start brengen in het seizoen 2004. Door een klein ongeluk tijdens een trainigsdag, vorige week, op het circuit van Spa-Francorchamps kon de Porsche niet gepresenteerd worden aan het publiek. Deelname aan de eerste wedstrijd van de Belcar tijdens het New Race Festival op circuit Zolder komt overigens niet in gevaar.

Foto's van deze door rook, vuur, confetti en donderslagen doorspekte presentatie zullen zo spoedig mogelijk verschijnen op deze pagina.


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 23 maart 2004 om 19:29


Andere publicaties op Racingworld.be...