Race 2: Overwinning voor kampioenenduo Nef-Lemeret

Het werd eventjes zeer warm bij de start van de 2de manche. De BMW Silhouette van Delcour-Loix, favorieten voor de zege in deze manche, weigerde alle dienst bij de start. David Loix zag gelukkig alle andere deelnemers naast zich doorschuiven… Een gebroken transmissie op de BMW was de oorzaak van de warme start…

Polesitter Verbergt kon niet lang van zijn leiderspositie genieten. Al snel ging de kampioenenporsche van Nef-Lemeret voorbij aan de Audi, die kort daarna in de pitlane verdween met mechanische problemen. De Porsche bouwde al snel een aanzienlijke voorsprong uit op de dichtste belagers: de merkgenoten Chouvel-Matthieu en Chaillet-Ickx, de Jaguar silhouette van Thiry-Dermont.

Behalve de Jaguar die doorstootte naar de tweede stek, beleefden we een weinig bewogen eerste wedstrijdhelft. Na de pitstops werd de voorsprong van het kampioenenduo Nef-Lemeret enkel groter en was alle strijd voor de overwinning verdwenen. Al bij al een verdiende overwinning voor de nieuwe kampioenen, die deze avond zowel hun titel als de overwinning in de laatste BTCS wedstrijd van 2004 mogen vieren.

Ook de kalender voor het BTCS kampioenschap 2005 krijgt stilaan vorm. Voorlopig staan er zes wedstrijdweekends geprogrammeerd, maar de organisator hoopt er ook nog een zevende evenement (te Zolder) aan toe te voegen.

19/03 : Dijon (Fr)
10/04 : Francorchamps
19/06 : 12 Uren van Spa
09/07 : 25 Uren VW Fun Cup
18/09 : Zolder
23/10 : FrancorchampagneVreugde bij Laurent Nef !

Uitslag Manche 2 Francorchampagne (top 10):

1. Nef-Lemeret (Porsche 996 GT3 Supercup)
2. Thiry-Dermont (Jaguar Silhouette)
3. Chouvel-Matthieu (Porsche 996 GT3 Supercup)
4. Chaillet-Ickx (Porsche 996 GT3 Supercup)
5. Lupant-Corbisier (BMW M3 Silhouette)
6. De Sordi-De Blauwe (Porsche 996 GT3 Supercup)
7. De Pauw-Leconte (Porsche 996 GT3 Supercup)
8. Sterckx-Heeren (Renault Clio)
9. De Bargigli (Porsche 996)
10. Haddouche-Heck-Vannerum (BMW M3)


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in BTCS op zondag 31 oktober 2004 om 17:18


Andere publicaties op Racingworld.be...