Sprinters Cup Zolder: Tony Kevers: the winner takes it all

In tegenstelling tot de spannende ontknoping in de Zolder Touring Cup, zijn de meeste kampioenen in de Sprinters Cup Zolder al gekend.
Met vier overwinningen in evenveel wedstrijden kan de krachtige VW Golf van Tony Kevers niet meer worden bijgebeend. Voor de overige plaatsen op het definitieve ereschavot komen echter nog verschillende piloten in aanmerking. Hiervoor komen in theorie nog een zevental wagens in aanmerking, maar we verwachten toch dat de strijd zich zal toespitsen tussen de Historics van John Vandevenne (TVR) en Freddy Van Sprundel (Ford Escort) en de Sprinters Jok Brouns (Renault 5), Edwin Beyers (VW Golf) en Gerard Van der Sluis (Honda CRX). Het is afwachten hoeveel punten deze voormelde heren zullen meepikken in hun respectievelijke klassen. In klasse 1 (+2000cc) kan de BMW van Geert Dierckx niet meer worden bijgebeend na vier klasse-overwinningen op rij. Merkgenoten Goormachtigh en De Doncker delen de tweede plaats en moeten dus nog strijden voor de titel van vice-kampioen.

Net zoals voor de algemene titel kan Tony Kevers in klasse 2 (-2000cc) niet meer worden bijgebeend. Ook hier nog twee kandidaten voor de tweede plaats, met name Beyers en Brouns. Een zelfde verhaal in klasse 3 (-1600), waarin de Nederlander Van der Sluis de titel al op zak heeft en de resterende podiumplaatsen zullen worden verdeeld binnenin de Nederlandse familie Jan, Willem en Elly Veltman. Klasse 4 is voorbehouden aan de Historics (young timers tussen 1970 en 1984). Hierin kan de Escort van Van Sprundel enkel nog bedreigd worden door de TVR van Selders. Horemans (Alfa) en Koeken (TVR) moeten onder hun beiden uitmaken wie de laagste podiumtrede gaat bemannen. In klasse 5 (Historics t.e.m. 1970) is John Van de Venne (TVR) al zeker van de titel voor de Triumph van Coumans. Voor de derde plaats wordt het nog een sprintje tussen de BMW van Piessens, de Austin van Dielen en de Triumph van Van Meulders. Ook de Historics winnen steeds aan populariteit. Dit weekend komt o.a. Jan Van Elderen het startveld vervoegen met een heuse Porsche 911 RSR.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Dries de Smet in Nationaal op woensdag 10 november 2004 om 12:39


Andere publicaties op Racingworld.be...