De reacties na de race

SRT - Corvette C5-RPatrick Selleslagh – Teambaas SRT: "Mijn oprechte excuses aan de rijders. De servo van het stuur viel onmiddellijk na de start weg en zowel Sebastiaan als David hebben de wedstrijd dus in uiterst moeilijke omstandigheden moeten afwerken. Maar de rest van het weekend verliep perfect en laat het beste verhopen voor het vervolg van het seizoen. We zijn er ons terdege van bewust dat GLPK het te kloppen team wordt, maar iedere wedstrijd moet gereden worden. Wij zullen er alles aan doen om een tegenstander van formaat te zijn. Mijn dank gaat natuurlijk uit naar het team en de sponsors, maar zeker ook naar onze beide Nederlandse piloten. Sebastiaan heeft als stand-in voor zijn broer Jeroen een perfect weekend afgewerkt, hij kende de wagen nauwelijks en heeft snel en zonder fout zijn werk gedaan. David heeft opnieuw bewezen dat hij een snelle en regelmatige piloot is en ons team heel wat bijbrengt. Nu trekken we naar Frankrijk waar we over exact een week met onze twee wagens aantreden."

GLPK-Racing - Corvette C5-RBert Longin – GLPK-Racing: "Het feit dat de conformiteit van onze wagen officieel in vraag werd gesteld door de RACB vind ik onaanvaardbaar. We rijden met origineel fabrieksmateriaal dat herhaaldelijk in het verleden door de ACO en de FIA grondig gecontroleerd werd. Morgen nemen wij contact op met onze sponsors en onze advocaat en als deze dit wensen stellen wij een procedure in tot het vorderen van een schadeclaim ten opzichte van de RACB."

Anthony Kumpen – GLPK-Racing: "Door de positie van mijn vader bij de NSK heb ik reeds verschillende keren fouten van de RACB - in mijn nadeel - door de vingers gezien. Maar dit is de druppel die de emmer laat overlopen."

KS Motorsport - BMW SilhouettePatrick Smets – KS Motorsport: "Ik nam een perfecte start. Van meet af aan kon ik de ene na de andere wagen inhalen waardoor ik in 13de positie het stuur overgaf aan Armand Essers. Op wat te zacht rubber na, liep alles perfect. De wagen heeft een enorm potentieel en moet vooraan in klasse 2 meekunnen. Ik heb in ieder geval veel ervaring kunnen opdoen en hoop op beterschap."

Koen Leyssens – KS Motorsport: "We zullen volgend weekend op wat meer bijval moeten rekenen en vooral de hoofden niet laten hangen. Het is een moeilijk weekend geweest, maar dat is zo in de autosport en de sport in het algemeen. Maar KS motorsport zou KS Motorsport niet zijn als we niet met een klinkend resultaat zouden antwoorden!"

Eurotech Racing - Marcos LM600Danny van Dongen – Eurotech Racing: "We kampten met remproblemen, verder verliep de race probleemloos. "We hebben echter nog veel werk te verzetten om de auto verder te verbeteren en het grote gat met de Corvettes, die op de eerste twee plaatsen eindigden, te dichten.

Wim Noorman – Teambaas Eurotech Racing: "Tijdens de volgende race beschikken we over een krachtigere motor. Daarnaast moeten we nog aan de wegligging werken en dat wordt een ingrijpende klus. Vergeet niet dat de Corvette die vandaag zegevierde vorig jaar nog twee races in het FIA GT-kampioenschap heeft gewonnen. Wij bouwen niet zomaar even, met bescheiden middelen, een auto die net zo snel is."

CEO Racing - Porsche GT3 CupFred Bouvy – CEO Racing (Porsche GT3 Cup): "De pole doet mij zeker een plezier, maar de tijd is wat mij betreft niet zo buitenaards. Met een goede Supercup kan je zeker 2.30 op Spa aan en mits wat testen en een perfecte set-up kan er nog een seconde af. Wat mij bijzonder verheugt, is de goede sfeer en de professionele aanpak van CEO Racing. Ik denk dat we binnen enkele weken in Zolder van ons zullen doen spreken."

Bert Van Rossem – CEO Racing (Porsche GT3 Cup): "Gezien de nieuwe reglementering dienen we op onze kwalificatierubbers te starten. Het beste was er echter af en de wagen liet zich moeilijk sturen. We beslisten dan ook om vroeg de pitlane op te zoeken en nieuw rubber te monteren. Op het einde moest Fred, die comfortabel aan de leiding lag in klasse 3, daardoor een korte benzinestop maken. Dit kleine foutje kostte ons de overwinning en is de enige smet op een perfect weekend. Maar goed, de bekers van de derde plaats verzachten enigszins de pijn. We gaan verder op ingeslagen weg. De professionalisering van ons team is prioriteit en dat werpt nu al zijn vruchten af. Het team heeft prima werk afgeleverd. Volgende week mikken we weer op goede resultaten, zowel in BTCS als in de VW Fun Cup."

Danny de Laet – CEO Racing (Porsche GT3 RS): "We zijn niet ontevreden, maar na de kwalificaties had ik op meer gehoopt", vertelt de jarige. "De wagen was niet zoals zaterdag en op veilig spelen en een maximum aan punten sprokkelen was de enige optie. Ik weet niet waar de oorzaak van het probleem exact ligt, maar we doen er alles aan om beter te doen in Zolder."

SRT press/GLPK press/KS press/Eurotech press/CEO press


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op zondag 09 april 2006 om 22:52


Andere publicaties op Racingworld.be...