Race in Roemenië geannuleerd - Hongaroring vervangt Boedapest!

Nadat de organisatoren van het FIA GT kampioenschap eerder lieten weten dat de race in Boekarest verplaatst werd ... maakte men vandaag bekend dat de race niet zal doorgaan! SRO is teleurgesteld met de beslissing van de Roemenen. De plannen zagen er veelbelovend uit en de verantwoordelijken voor het project waren ervaren mensen. Ook de plaatselijke overheid had haar zegen en steun gegeven aan de FIA GT wedstrijd in Boekarest.

SRO heeft nu geopteerd om de achtste wedstrijd van het FIA GT kampioenschap in Hongarije te laten plaatsvinden. Op 1 oktober wordt in Budapest op de Hongaring geracet. Het 'Micky-Mouse' circuit biedt weinig mogelijkheden tot inhalen, waardoor de wedstrijd waarschijnlijk een processie zal worden. De kwalificatie zal van groot belang zijn voor de teams, maar uit het verleden weten we dat wedstrijden op de Hongaroring voornamelijk in de pitstraat beslecht worden. Met in het achterhoofd de snelle pitcrew van GLPK-Carsport, moet een goed resultaat mogelijk zijn voor onze landgenoten.


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op zondag 02 juli 2006 om 14:05


Andere publicaties op Racingworld.be...