Jos Menten – PSI Experience: "In de eerste run waren we er nog goed bij. De wagen had een uitstekende balans, maar in mijn in-lap begon de koppeling te slippen. Het is de tweede maal in twee weken tijd dat de koppeling ons in de steek laat. Daarop heeft het team besloten om de wagen aan de kant te houden tot de tweede kwalificatiesessie, zodat de andere piloten hun verplichte rondjes kunnen afwerken. Uiteindelijk zijn we teruggevallen naar de negende positie. Daarmee zijn we de snelste guest-wagen."
Markus Palttala – PSI Experience: "De C5-R werd het slachtoffer van een uitsluiting tijdens de eerste kwalificatiesessie. De achtervleugel bleek zogezegd niet conform met het FIA GT reglement. De mensen van Pratt & Miller, die hier bij ons aanwezig zijn, hebben de controleurs gecontacteerd, maar ze kregen niet eens de kans om hun standpunt naar voor te brengen. Resultaat: onze tijden van de eerste sessie werden geannuleerd... Maar we hebben ook de andere sessie met dezelfde achterspoiler gereden, en die bleek toen wel conform. Begrijpe wie het kan! De Corvettes, met hun betrouwbaarheid en regelmaat, zijn gebouwd voor dit soort wedstrijden. We weten dus dat het behalen van een goed resultaat mogelijk moet zijn. Het wisselvallige weer, dat wordt aangekondigd voor de regio van Spa, kan een scherprechter zijn. Aan ons om daar goed mee om te gaan..."
François Duval - ProSpeed Competition: "Deze kwalificatiesessies betekenen weinig bij een race als deze. Hier is het vooral belangrijk om uit te houden, fouten te vermijden net als andere piloten die er maken, en zo min mogelijk in de pits te staan. Voor mij persoonlijk zal het er vooral op aan komen op te letten in het verkeer."
Patrick Selleslagh – Teambaas Selleslash Racing Team: "Eigenlijk was het gekkenwerk. Wij komen net terug van de Belcar-wedstrijd in Duitsland en beginnen nu al weer aan de volgende belangrijke opdracht. De wagen is in ieder geval volledig klaar en nu is het zaak om de piloten aan de wagen te laten wennen. Op David Hart na, rijden we hier met drie nieuwkomers en het vergt toch enige tijd alvorens ze de wagen 100% kennen. Zowel Chris Buncombe, als Maxime Soulet en Geoffroy Horion zullen hun rondjes moeten afmalen."
Chris Buncombe – Selleslagh Racing Team: "Plots liet de aandrijving van de wagen het afweten en ik kon niet meer verder. bleek het om een stuk van de aandrijfstang te gaan. Een onderdeel dat we vannacht sowieso gingen vervangen. Jammer dat we wat tijd verloren, maar al bij al is dit geen ramp."
Geoffroy Horion – Selleslagh Racing Team: "Het is uiteindelijk niet zo belangrijk of je tiende of elfde start. De 24 uur van Spa is een erg veeleisende uithoudingswedstrijd en zo'n wedstrijd win je niet tijdens de kwalificaties. Bovendien zijn we nog niet volledig klaar met de set-up; we zijn allemaal nieuwe piloten en dat maakt dat we iets meer tijd nodig hebben om een perfecte balans te vinden. Maar het team werkt uitstekend en ik geloof erin."
Maxime Soulet – Selleslagh Racing Team: "Weet je, ik heb nog nooit in mijn leven zo snel gereden in Spa. Dit is toch wel een bijzondere ervaring. Je kan deze Corvette niet vergelijken met wat ik in het verleden heb gedaan. Maar de aanpassing verloopt prima en zondag zullen we er staan!"
Proximus 24 Hours of Spa: Reacties na de kwalificaties
Dit artikel werd gepubliceerd door in FIA GT op vrijdag 28 juli 2006 om 19:31

