Anthony Kumpen – GLPK Carsport: "Ik startte van op de tweede rij en merkte meteen dat ik het volledige potentieel van de Corvette C6-R niet kon benutten. Na de eerste bocht kon ik nog een voorligger voorbijgaan maar eens op het rechte stuk werd ik makkelijk gepasseerd. Toen werd al duidelijk dat deze Corvette niet de Corvette was waarmee we twee weken geleden gewonnen hadden in Paul Ricard. Ik begon via de boordradio te overleggen hoe we het probleem konden oplossen toen plots de powershift, die ervoor moet zorgen dat je vol gas kan schakelen, wegviel. Ik probeerde de pits te bereiken maar verloor intussen ook de benzinedruk. Aan de ingang van de pits viel de Corvette stil en zat de wedstrijd er op na 13 ronden. Wat exact het probleem is weten we niet, dat moet de analyse van de data deze week duidelijk maken."
Bert Longin – GLPK Carsport: "Dit is een serieuze tegenvaller. From hero to zero, om het met een cliché te zeggen. Twee weken geleden winnen met in Paul Ricard, vorige week hebben we problemen in de 24 uren van Zolder maar eindigen toch nog op het podium en nu hier de opgave. Dat is niet zo plezant, maar het hoort bij een technische sport. Als er in het begin van een race weekend iets misgaat dan is dat meestal voor het ganse weekend. Je gaat dan links en rechts naar oplossingen zoeken, maar als je de essentie van het probleem niet kan vinden dan eindigt het meestal niet goed, zoals vandaag. Dit is één van mijn favoriete omlopen. Ik had hier zo naar uitgekeken. Niks aan te doen. Over twee weken rijden we in Italië in Mugello. Daar moeten we ons herpakken."
MK/GLPK press
Kumpen en Longin aan het woord over de technische problemen in Dijon-Prenois
Dit artikel werd gepubliceerd door in FIA GT op zondag 03 september 2006 om 19:39

