GLPK Carsport piloten blikken vooruit op de race in Hongarije

Mike Hezemans – GLPK Carsport: "In 2001 verliep de wedstrijd perfect. We waren constant het snelst, mochten starten van op de pole en wonnen makkelijk de wedstrijd. In tegenstelling tot 2001 is het circuit nu 600 meter langer. De rechte lijn is verlengd en bochten 1 en 13 zijn gewijzigd. Ook nu acht ik een goede prestatie mogelijk, zeker als je weet dat we geen extra gewicht meer hebben. Een podium is haalbaar. "

Anthony Kumpen – GLPK Carsport: "Dit is de moeilijkste wedstrijd van de kalender. Het is een vrij kort en vooral een technisch circuit waar onze C6 het moeilijk gaat hebben vrees ik. Draaien en keren ligt de Corvette niet echt. Maar dat wil niet zeggen dat we ons op voorhand al gewonnen geven, neen helemaal niet. Vrijdag beginnen we aan de opdracht en proberen we een zo goed mogelijke afstelling te vinden waar we zaterdag verder kunnen op bouwen. Het podium is net zoals altijd de ambitie. "

Bert Longin – GLPK Carsport: "En daar had ik een goede reden voor. Ik ken, in tegenstelling tot mijn teamgenoten, het circuit voor géén meter en daarom wou ik op donderdag al op verkenning uit gaan. Samen met de ingenieurs hebben we anderhalf uur gefietst op het circuit en de bochten en kerbs in detail bekeken. Ik let dan vooral op de zwarte lijnen, de snelle lijnen zeg maar. We stoppen aan de bochten, bespreken hoe we de bocht moeten aansnijden en hoe hoog de kerbs zijn. Zo heb ik gemerkt dat de kerb in de laatste bocht, net voor het oprijden van de rechte lijn, anderhalve meter breed is en dat we die volledig moeten nemen om niet teveel snelheid te verliezen. Even later reed Jorg Muller enkele rondjes en kon ik zien waar zijn rempunten lagen. Tot slot hebben we de data geanalyseerd van de wedstrijd van 2001. Het was een leerrijke dag, laat nu het echte werk maar komen. "


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op vrijdag 29 september 2006 om 14:04


Andere publicaties op Racingworld.be...