Bert Longin: "Het was levensgevaarlijk daarbuiten!"

Voor PK Carsport was het een wedstrijd om vlug te vergeten. Anthony Kumpen en Bert Longin kozen voor de juiste strategie, maar de bandenkeuze pakte slecht uit. Anthony Kumpen geeft tekst en uitleg: "Het begon te regenen, maar ik bleef op de baan tot ik mijn verplichte 35 minuten gereden had. Eenmaal ik aan mijn quota was, dook ik de pits in om het stuur over te geven aan Bert. Op zich was dit de juiste strategie voor deze race, getuige de overwinning van de G&A Mosler."

"Maar... op het moment van de pitstop hadden we niet verwacht dat er een moessonbui zou passeren", vult Longin aan. "De weersvoorspellingen gaven aan dat de bui maar enkele minuten zou duren. Daarom kozen we voor oude regenbanden, met weinig profiel. Als het zou opdrogen konden we onze achterstand op de concurrentie goedmaken... maar plots openden de hemelsluizen volledig en waren we kansloos."

"Indien we gekozen hadden voor regenbanden, dan hadden we een rol van betekenis kunnen spelen. Maar met de oude regenrubbers werd het zo erg dat de auto last had van aquaplaning aan een snelheid van 80 km/u", gaat Longin verder. "Bovendien was de tractiecontrole uitgevallen en deed de gasklep opnieuw nukkig. De omstandigheden waren erg moeilijk, dus we mogen al bij al tevreden zijn met het resultaat van vandaag. Het was levensgevaarlijk buiten. Gelukkig konden we het laatste half uur afwerken achter de safety-car! Met de zesde plaats beperken we de schade."

Een snelle rekensom laat ons vermoeden dat PK Carsport nog steeds aan de leiding van het kampioenschap staat, voor de beide Porsches van GPR.
Foto's: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in Belgian GT op zaterdag 09 juni 2007 om 16:28


Andere publicaties op Racingworld.be...