Nieuwtjes uit de paddock van Monza

door Mark Reijnders

Rickard Rydell voor SEAT aan de slag.
In 2003 zagen we het debuut van de SEAT Toledo Cupra, naast de vaste rijders Frank Diefenbacher en Jordi Gené zal de Zweed Rydell het team van SEAT Sport komen versterken voor het seizoen 2004. Na 10 jaar voor Volvo gereden te hebben in het BTCC en ETCC zal Rickard, met de steun van SEAT Zweden, aan de start komen met een Toledo Cupra. Het zal het derde seizoen in het ETCC worden voor Rydell.

De eerste test voor de Ford Focus.
Het RS-Line Sport team maakte in Monza zijn debuut met de nieuwe Ford Focus in S2000 specificatie, de eerste tijden vielen enigszins tegen maar daar was een verklaring voor te vinden. Voor de rijders Sebastian Grunert en Roland Asch was deze test niet meer dan een shake-down, de wagen werd pas enkele dagen voor de test afgeleverd bij het team. Tijdens deze shake-down kwamen enkele kleine motorproblemen aan het licht, tevens waren de verhoudingen voor de versnellingsbak niet in orde. Asch en Grunert zullen verder testen op het circuit van Oschersleben.

Carly Motors blijft actief in het ETCC.
Het team van de Nederlander Carly Pellinkhof blijft actief in het ETCC met twee BMW's 320i in de privateer klasse, de keuze van de rijders is nog niet vastgesteld. Carly Motors was aanwezig met één wagen tijdens de testen, de coureurs die aan het werk kwamen waren Tom Coronel en Paulien Zwart. De kans is groot dat dit "echtpaar" de kleuren voor Carly Motors zal verdedigen in 2004, Duncan Huisman die voor Carly de titel binnenhaalde in 2003 is ook een van de mogelijke kandidaten.

Jan Magnussen was wel aanwezig, maar reed niet.
De nieuwe Peugeot 307 voor Jan Magnussen was nog niet klaar voor de testdagen op Monza, Peugeot Sport Engineering zal de volgende week gaan testen op het circuit van Brno. Voor Peugeot en Magnussen zal 2004 een leerjaar worden, de resultaten worden verwacht in 2005. Welke wagen aan de start komt voor Peugeot in 2005 is nog niet bekend, aan de hand van de resultaten van dit jaar zal de keuze vallen op het model 307 of het nieuwe model 407.

bron: newsletter


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in WTCC op zondag 07 maart 2004 om 15:44


Andere publicaties op Racingworld.be...