Aston Martin gaat de strijd aan met Peugeot en Audi

Bij monde van David Brabham raakte tijdens de Autosport International Show al bekend dat Aston Martin nog maar weinig interesse in een GT1-programma toonde. De Britse constructeur zal zich dit jaar concentreren op een LMP1 inzet. Samen met Charouz Racing, dat eerder al de Aston Martin V12-motor implementeerde in een Lola-chassis, gaat Aston op jacht naar de LMP1-kroon in zowel de Le Mans Series als de 24 uur van Le Mans. De strijdros zal opnieuw de klassieke Gulf-kleuren dragen.

David Richard's Prodrive blijft de huispreparateur van de wedstrijdwagens van Aston Martin en de Brit steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken: "Het is een stap in het onbekende. 50 jaar na de eerste -en enige- algemene overwinning van Aston Martin in deze wedstrijd, nemen we de handschoen opnieuw op, ditmaal tegen de turbo-diesel aangedreven concurrentie. 2009 is een belangrijk Le Mans-jaar voor Aston Martin en de kans was te groot om te laten liggen. Het wordt een strijd tussen David en Goliath, maar met onze Britse strijdlust zullen we ervoor gaan. We gaan de uitdaging aan!"

Stefan Mucke, Jan Charouz en Tomas Enge, vorig jaar al deel uitmakend van de Charouz-équipe, blijven aan boord. Zij krijgen het gezelschap van Darren Turner en Harold Primat. Een zesde rijder zal in de nabije toekomst aangekondigd worden.

Wat gebeurt met de entry van Aston Martin in de LMGT1-categorie is niet bekend. Ook Team Modena, het semi-fabrieksteam van AM, verlaat meer dan waarschijnlijk LMGT1. De Aston Martin DBR9 werd ingeruild voor twee Ferrari F430 GT2. De situatie in (LM)GT1 ziet er met de dag slechter uit...


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in 24H du Mans op zondag 01 februari 2009 om 23:21


Andere publicaties op Racingworld.be...