Trophée Des Fagnes: Reacties na de race (deel 3)

Frank Jennen - MSE: "De M1 GTR is een fantastische wagen, met veel vermogen en een schitterende wegligging. Ik heb tijdens de kwalificatie niet het volle pond kunnen geven door een afgebroken splitter vooraan, maar ondanks dat ben ik zeer tevreden. Samen met Harry hebben we een vlotte wedstrijd afgewerkt, waarin we constant konden strijden voor een podiumplaats. Uiteindelijk finishten we derde, op een tiental seconden van de zilveren medaille."

Wim Lumbeeck - AD Sport: "De deal werd pas afgelopen donderdag met Ron en AD Sport gesloten. De Viper staat in configuratie uithouding en dus met een andere mapping dan de sprintversie. Ook geen ABS, sequentiële versnellingsbak en traction control. Op donderdag had ik amper een viertal ronden gereden op Circuit Zolder. Voor mij was de kwalificatie dan ook het moment om de wagen te ontdekken. Ron zou de chrono draaien, maar moest reeds vroeger dan verwacht de pits opzoeken met problemen aan de ontsteking. We draaiden tenslotte de vierde chrono. Het tijdsverlies bij de pitstop was een gevolg van de gebrekkige communicatie. We beschikten niet over radioverbinding waardoor Ron de wagen niet voor de tanktoren parkeerde en geen weet had van een 'drive through'. Ik moest dan van de 12de positie terug opstomen richting top 3 voor ik het stuur terug aan Ron gaf. Het probleem met de zetel was nog steeds niet van de baan waardoor het gevoel in de wagen niet te beschrijven is. Ron kon de derde plaats handhaven en ondanks alles mochten we toch richting podium. We draaiden de snelste ronde van het weekend en dus kunnen we niet echt tevreden zijn met de derde plaats. Te wijten aan de vier pitstops en de afgebroken zetel. De mensen van AD Sport hebben er alles aan gedaan om ons op een tijdspanne van amper drie dagen een competitieve wagen te leveren die kan meedingen voor de overwinning. Een afgebroken steun van de zetel kan niemand voorzien. We konden meestrijden voor de overwinning niettegenstaande ook de Porsche van Penders en Lamot razendsnel is. Wat betreft de Belgian GT moet ik over een snelle tweede piloot beschikken. Ik heb geen zin om het veld te komen vullen zonder enige rol van betekenis te spelen. Indien het Dunlop Endurance Cup wordt gaan we trachten om zoveel mogelijk podiumplaatsen en/of overwinningen te boeken. Gezien het feit dat er minder dan vijf Klasse 1-wagens op de startgrid stonden kunnen we toch niet meedingen voor de algemene titel. Dan maar voor het algemene podium gaan tijdens de resterende races en de titel in Klasse 1."

Peter Becker - MSE: "De BMW heeft merkelijk meer vermogen, maar we hebben nog veel werk aan de wegligging. Ik moet hard werken om de wagen te sturen waar ik wil, waardoor het opletten geblazen is. Tijdens de race heeft ons dat parten gespeeld. Het was zwoegen om de auto op de baan te houden. Al bij al kunnen we nog tevreden zijn met onze vijfde plaats in Klasse 3."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in DSMEC op woensdag 08 april 2009 om 12:04


Andere publicaties op Racingworld.be...