Silverstone: Hexis start achteraan - K plus K domineert warm-up

Hexis Racing - Aston Martin Vantage V8Het heeft even geduurd maar de resultaten van de kwalificatiesessie zijn eindelijk geofficialiseerd. Lange tijd heerste onzekerheid over de uitslag. De Aston Martin Vantage V8 stond tot laat gisterenavond in het parc fermé terwijl de technische commissie van de FIA zich rond de Britse wagen schaarde. Fréderic Mackowiecki perste een schitterende tweede tijd uit de GT2-bolide maar zag al zijn tijden geannuleerd nadat de Aston faalde op de rijhoogte-test. Vanmorgen klokte Lacko en Wendlinger met de K plus K Saleen de besttijd in de warm-up. Ditmaal domineerden beide Tsjechische Saleen S7-R het hele gebeuren...

PK Carsport - Corvette C6.R"Het FIA GT Bureau heeft een inschattingsfout gemaakt", zegt Mike Hezemans, onderweg in de Corvette C6.R van PK Carsport. "Vorig jaar was de Saleen niet vooruit te branden en nu worden we weggereden op de rechte lijn. Wij gaan in de tweede sector als laatste in de remmen, daarom ligt onze snelheid daar hoger, maar in de andere sectoren worden we weggeblazen. Maar dat is niet het enige dat me zorgen baart. De motor stottert en we verliezen vermogen op de rechte lijn. Hopelijk krijgt het team dit opgelost..."

Ook de andere Corvette-teams geraken niet uit de moeilijkheden. Bert Longin dook de pits in met een klapband, terwijl Palttala met het DKR-exemplaar moest binnenkomen met enkele vlammen onder de wagen. Gelukkig raakten beide wagens niet beschadigd.

CR Scuderia - Ferrari F430 GT2Achter beide K plus K Motorsport Saleen vinden we de Maserati MC12 van Bertolini-Bartels terug. Guillaume Moreau en Xavier Maassen realiseerden de vierde chrono, maar naar verluidt zijn zij als enige onderweg met een nieuwere motorspecificatie. Mike Hezemans en Anthony Kumpen rondden de top-vijf af, voor de SRT Corvette van Longin-Ruffier en de tweede Vitaphone Maserati van Ramos-Muller. In GT2 gingen de Ferrari F430 van CR Scuderia en AF Corse aan de leiding, voor de Porsche 997 GT3 RSR van Brixia Racing.

Foto's: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op zondag 03 mei 2009 om 10:38


Andere publicaties op Racingworld.be...