Anthony Kumpen: "De overwinning in Oschersleben smaakt naar meer!"

De eerste plaats van Anthony Kumpen en Mike Hezemans in de 3de meeting van het FIA GT kampioenschap in Oschersleben kon op geen beter moment vallen. Een maand voor de Total 24 Hours of Spa bewijst de Belgisch-Nederlandse tandem dat men rekening zal moeten houden met de Corvette C6.R van team PK Carsport in de Ardennen. Vierde, tweede, eerste: het minste dat we kunnen schrijven is dat de resultaten van het team van de Corvette nr. 4 in het FIA GT kampioenschap crescendo gaan. Sinds het begin van het seizoen, dat van start ging op 3 mei op het circuit van Silverstone, hebben Anthony Kumpen en Mike Hezemans telkens in de kopgroep gestreden, wat twee keer resulteerde in een podiumplaats. Hun laatste prestatie was ook de mooiste tot op heden.

"Het was ook een hoogtepunt in mijn carrière in de FIA GT," benadrukt Anthony Kumpen, die al in 79 races de start nam en met 6 zeges, 2 pole positions en 25 podiumplaatsen het mooiste palmares verkreeg van een Belgische piloot in FIA GT. "In Oschersleben waren de omstandigheden erg veeleisend, want het heeft de ganse race geregend. Onze Corvette ging bijna voortdurend in aquaplaning. Het was niet eenvoudig om de wagen op de baan te houden. Ik denk dat onze auto een van de weinige GT1's was die niet van de baan is gegaan. Mike maakte een klein foutje, waardoor we pas 7de waren op de startgrid, maar dat maakte hij ruimschoots goed met een uitzonderlijk sterke start. Hij nam meteen de leiding van de meute."

"Deze overwinning smaakt natuurlijk naar meer, zeker met de traditionele topmeeting in Francorchamps eind juli voor de deur, vervolgt Anthony. Zoals elke zichzelf respecterende piloot, droom ik van een overwinning in de Total 24 Hours of Spa. Dit jaar voel ik dat het doel meer dan ooit binnen ons bereik ligt, al zal de concurrentie erg sterk zijn. We krijgen voor de gelegenheid serieuze versterking: Jos Menten en Kurt Mollekens zullen ons helpen om te zorgen voor een Belgisch-Nederlands succes."

Aandachtig gevolgd door Pratt & Miller

De Corvette van PK Carsport scoorde in elke meeting heel wat punten en was een toonbeeld van betrouwbaarheid.

"We zijn natuurlijk erg blij met onze keuze voor deze wagen voor 2009, vertelt Anthony. Deze Corvette werd speciaal gebouwd voor uithoudingswedstrijden. Dat heeft hij recent nog bewezen met de overwinning in de 24 Uren van Le Mans. Bovendien profiteren we onmiddellijk van de nieuwste evoluties van Pratt & Miller, het team dat officieel belast is met de ontwikkeling van de raceversie van de Corvette en dat ook de fabriekswagens aan de start brengt. Een van de fabriekswagens kende een technisch probleem in de Sarthe. We werden onmiddellijk door het team op de hoogte gebracht van de oplossing die werd ontwikkeld. Het versterkte onderdeel is al beschikbaar. Kortom, de GT1 die eind juli aan de start komt in Francorchamps, zal helemaal identiek zijn aan de recentste fabriekswagen. Bovendien krijgen we tijdens elke meeting bijstand van een ingenieur van Pratt & Miller."

Intensieve stage

Naast het racen is Anthony Kumpen ook de baas van Ridley, een fietsenmerk, dat op enkele jaren tijd heel wat faam heeft verworven.

"Dit jaar zal ik zelf naar de start van de Tour de France gaan om er de renners van het Russische team Katusha aan te moedigen. Wij zijn de technische partner van dat team," vertelt Anthony. Daarna reis ik naar de omgeving van Nice, waar ik een intensief trainingsprogramma met de fiets zal afwerken. Een week lang zal ik dagelijks 100 tot 150 km trainen in de bergen op de heetste momenten van de dag. Zo kan ik mijn fysieke conditie aanscherpen voor de Total 24 Hours of Spa, waar ik in topvorm aan de start wil verschijnen."

RACE press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op donderdag 25 juni 2009 om 10:03


Andere publicaties op Racingworld.be...