Truck Grand Prix: Reacties na de race (Deel 2)

Alain Bader - DTC Team Motorsport (Kwalificatie): "Bij aanvang van de sessie ging de motor van de Audi TT stuk en werd de rode vlag gezwaaid. Pas daarna kon ik werkelijk op zoek naar een snelle ronde. Toen de sessie op groen ging vatte ik mijn opdracht aan, maar al vrij snel wees de meter van de watertemperatuur 180° aan! Ik kwam onmiddellijk terug naar de stand, waar we naar een oplossing zochten voor het probleem. Kort samengevat: ik kon dus geen goede tijd op de tabellen zetten en diende vrij ver achteraan het veld te vertrekken voor de race zelf. Daarvoor bouwden we nog een mechanisch systeem in ter controle van de watertemperatuur, zodat we toch paraat waren voor de wedstrijd op zondag om 16u20..."

Bart Van Samang - MSE: "Het is toch terug wennen na zo'n lange periode van inactiviteit, maar ik voelde me al snel terug vertrouwd met de wagen. De rugproblemen bleven beperkt, waardoor ik mezelf fysiek fit genoeg bevond om het weekend te starten.

Alain Bader - DTC Team Motorsport (Race): "Bij het aansnijden van de Villeneuve Chicane ging de stuurbekrachtiging stuk. Ik kon nog wel vermijden dat ik naast de piste belandde en begaf me terug naar de pitlane. De crew repareerde het euvel en ik kon terug op weg. Net zoals tijdens de eerste wedstrijdrondjes functioneerde de Mitsu opnieuw uitstekend, met goede rondetijden als gevolg. Tot... de stuurbekrachtiging het opnieuw begaf! Ik reed dus opnieuw de pitlane in, waarna ik de wedstrijd in schoonheid wou eindigen om het potentieel van de Lancer Evo8 op het circuit te tonen... Maar de mechanische meter gaf geen alarm. Helaas ging de motor naar de haaien, enkele ronden later, bij het oprijden van de Sacramentsheuvel. Was het de radiator, een darm, een lekke koppakking? Dat kunnen we pas zeggen na een grondige analyse, dan kunnen we het volledig rapport van dit frustrerend weekend opmaken. Ondanks alles ben ik toch tevreden met de geregistreerde rondetijden, maar ja... het belangrijkste is natuurlijk wel de finish halen..."

Olivier Van Oost - RS Racing/Powercars: "De wagen was terug een juweeltje en gaf geen krimp onder onze zware rechtervoeten. Het enige wat ons tegen zat en waardoor we een 20-tal kostbare seconden verloren was het falen van een benzinepomp in de bevoorradingszone. Dit had ons nog dichter bij de winnende Viper van Lumbeeck en Marchal gebracht, maar winnen had er niet ingezeten. De concurrentie vooraan waaronder de Porsches van Langeberg, Raus en Lagrange, aangevuld met de Mosler en de Viper zijn allemaal wagens die sneller zijn dan onze 996. Het tempo lag dan ook zeer hoog en ik ben diep moeten gaan om in deze groep te blijven. Mijn achterste banden waren na mijn stint totaal versleten. Vooral tijdens het dubbelen was het steeds opnieuw een tandje bijsteken om terug aansluiting te vinden. Het was wel een fijne stint omdat we constant van positie wisselden. Vooral Gunther Raus was goed onderweg met de Porsche 997."

Bart Van den Broeck - Traxx Racing: "De pijn verdwijnt wel, maar als ik de uitslag bekijk hadden we afgelopen weekend de koppositie binnen Klasse 4 kunnen overnemen omdat de leiders ook geen hoge score behaalden. Nu tuimelen we terug naar de vierde positie terwijl Polderman terug sterk komt opzetten. In Assen en tijdens de afsluitende 10 Hours of Zolder mag er nu echt niets meer misgaan. Ik ben echt zwaar ontgoocheld. Die gast beseft niet waarmee hij bezig is. Vorig seizoen lapte hij ons reeds hetzelfde in Oschersleben. De Clio is rijp voor de schroothoop. Ik hoop dat we tegen de wedstrijd in Assen de wagen opnieuw kunnen opbouwen. We waren ook van plan om met de Alfa Romeo komend weekend de BTCS te rijden. Maar eerst moet ik nog afraken van mijn stramme spieren en het is nog de vraag of Chris Voet daar tijd kan voor uittrekken. De Alfa moet immers nog grondig gecheckt worden en we kunnen momenteel moeilijk inschatten hoeveel uren en dagen werk er aan de Clio zullen moeten worden besteed."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in DSMEC op dinsdag 15 september 2009 om 17:18


Andere publicaties op Racingworld.be...