Circuit Zolder, donderdag 8 april 2010: Internationale testdag

En na regen komt ... regen. Iedereen moet zowat gehoopt hebben dat de weermakers goed gemutst waren en het vorige nacht en vandaag droog zouden houden. Maar voor één keer hadden de weervoorspellers het bij het rechte eind. Het werd nat en het bleef nat. Een volledig droge ideale lijn verscheen er pas rond 16uur, dus iets te laat om nog te experimenteren met verschillende types slicks.

Belcar Endurance Championship: Marc Goossens/Maxime Soulet (#60-Porsche 911 GT3-R), Enzo Ide/Ruben Maes (#61-Porsche 911 GT3-R), Wim Lumbeeck/Patrick Smets/Guino Kenis (BMW 130i), Koen Wauters/Jeffrey Van Hooydonk (#4-Dodge Viper GT3), Kris Wauters/Jan Heylen (#5 Dodge Viper GT3), Raf Vanthoor/Stéphan Lémeret (#6-Dodge Viper GT3), Niels Lagrange/Danny De Laet (#34-Lamborghini Gallardo LP560 GT3), Eddy Renard/Tim Verbergt (#9-Aston Martin DBRS9), Frank Thiers/Hans Thiers (Ferrari F430 GT3), Erik Qvick/Franssen/Franssen (BMW M3 E46), Dylan Derdaele/Patrick Derdaele (Porsche 911 GT3 Cup S), Bert Longin/François Verbist (#72-Audi R8 GT3 LMS), Anthony Kumpen/Greg Franchi (#73-Audi R8 GT3 LMS), Chris Mattheus/Bert Redant (#21 Porsche 997 Supercup), Brody/Julien Schroyen

(#22-Porsche 997 Supercup), Christophe Pampel/Guido Werckx (Ultima GTR), Frederic Bouvy/Damien Coens (#3 Ferrari F430 GT3), Frank Thiers/Hans Thiers (Ferrari F430 GT3), Herman Brinkmann/Jan Jakobs (Porsche GT3 Cup s), Wim Meulders/Bruno Vermeeren (#14-Porsche Bi-Turbo), Tom Langeberg/Michel De Coster (Porsche 997) en Philipe Cracco/Griffioens (Porsche 997).

BTCS : Armand Fumal/Edouard Mondron (#10-Audi A3 Silhouet), Frédéric Bouvy/Christian Kelders (#1-Renault Mégane Trophy), Alexandre Viron/Laurent Richard/Pierre-Etienne Bordet (#23-Solution F), Jimmy Adriaenssens (#45-Seat Leon), Ronny Latinne/Jean-Jacques Smits (#52-VW Scirocco GT24), Claude-Yves Gosselin/Antoine Choque (#53-VW Scirocco GT24), Philippe Bonneel/Nicolas Leonard (#99-Renault Clio), Tom Moeremans/Jo Lammens/Alex Danckaert (BMW), Christophe Pampel/Tim Joosen (BMW M3 WTCC), Nico Verdonck/Dick Freebird (#35-BMW), Leon Rijnbeek/Jeroen De Boer (#36-BMW), Nick Mertens/Christophe Legrand (#71-Renault Clio), Pierre Piron/Roger Minette (#46-Seat Leon Supercopa), Patrick Beliën (BMW 120d), en Michaël Schmetz (VW Scirocco Silhouette).

Allerlei en twijfelaars: Aston Martin GT3 van het Schrick team, Sonderegger (#11-Seat Leon Eurocup), Emil Brasfalean (#64-VW Golf II), Ulli (BMW), Lev Fridman (Toyota Yaris), Dylan Derdaele/Patrick Derdaele Dylan Derdaele (#222-Ultima GTR), Stevens (Renault Clio), Jilesen (Porsche), Den Hartog (#68-Mercedes), Frits Campagne (#89-Old timer), Van Putten (#3-Old timer), Kick vd Biesen (Alfa), drie VW Fun Cup's, en tiental old timers waaronder één Marcos, één Corvette, één Volvo en één Opel Astra enz...

"Crash boom bang" Vorige week was het de Audi A3 Silhouet van Fumal/Mondron die aan de Villeneuve chicane onzacht in de muur ging. Vandaag was de kommer en kwel voor de Porsche 997 van Brody/Schroyen. Verraden door het glad wegdek in de Jochen Rindt bocht schoof de Porsche loeihard in de muur. Chassis geplooid en versnellingsbak afgescheurd, exit voor de Gordon Finest Race. Jammer.

Iemand of iets vergeten? Sorry.
Bij leven en welzijn, tot donderdag 22 april 2010.

Ronald Janssen


   



Ronald Janssens

Van onze redacteur

Ronald Janssens

Dit artikel werd gepubliceerd in Nationaal
op vrijdag 09 april 2010 om 10:12


Andere publicaties op Racingworld.be...