Gordon Finest Race: Reacties na de race (deel 6)

Guino Kenis - G&A Racing: "We hebben onmiddellijk een mooie chrono op de tabellen gezet net onder de 1'40" en de concurrentie het nakijken gegeven. De geleverde banden waren wel een ramp tegenover de rubbers waarover we eerder beschikten. We hebben de ganse set up moeten overhoop gooien, maar kwamen vrij vlug tot een goed compromis. Tijdens de start van de race heb ik enkele ronden het volle pond gegeven en ik zette de snelste rondetijd in de achtste doortocht. Wat de Belcar betreft zullen er nog enkele kleppers bijkomen vanaf Francorchamps. We gaan dan ook samen met Wim en Patrick nog enkele malen trainen om een goede set up te vinden voor de komende wedstrijden. We zijn immers gestart met titelambities en Wim en Patrick wacht een zware opdracht tijdens de komende drie manches voor het Belcar Endurance Championship in Francorchamps. Ze moeten de voorsprong verder uitdiepen in functie van het kampioenschap. Maar daar heb ik het volste vertrouwen in."

Ruben Maes - ProSpeed: "Het is een weekend om vlug te vergeten. Eerst waren er de problemen met de banden die van een andere soort bleken te zijn. De karkas is minder stijf en de rubber harder. Daardoor moesten we nog zoeken naar een andere afstelling. Tijdens de kwalificatie hebben we maar één setje opgesoupeerd om dan nadien nog twee stellen over te hebben voor de race zelf. Als ik mijn huiswerk maak en zie tot welke prestatie Enzo in staat was na de reparatie, hadden we de eerste wedstrijd zeker het podium kunnen halen. Het is een gemiste kans, maar dat zijn vijgen na Pasen. We moeten ons nu vooral focussen op Francorchamps en samen met Enzo zoveel mogelijk kilometers verorberen op de Ardeense omloop.

Wim Lumbeeck - G&A Racing: "De achterste banden van de BMW waren tot op de draad versleten. Ik kreeg een ander setje mee waarmee we de vrije training reden en die waren zo goed als nieuw. Maar ze smolten als sneeuw voor de zon. De gewijzigde setup voor het nieuwe type banden was maar voor enkele ronden goed. Ik heb een van de moeilijkste wedstrijden uit mijn carrière achter de rug. De BMW had een zwaar overstuurd karakter en zelfs bij het terugschakelen hoorde ik de wielen telkens blokkeren door te weinig grip. Iedere bocht ging de wagen dwars en het was echt vechten om op de baan te blijven. Onze overwinning kwam nooit in het gedrang en ik kon ondanks de moeilijke wegligging de voorsprong consolideren. De overgang van de Viper naar de BMW is toch even wennen. Vooral de rempunten liggen totaal anders. Maar we haalden het tenslotte met 26 seconden op merkgenoten Beckers/Van Samang. Hopelijk kunnen we voor Francorchamps over andere banden beschikken of een betere set up vinden. Maar ondanks de moeilijke omstandigheden konden we toch richting het hoogste schavot."

Michel De Coster - Speedlover: "Ik ben supertevreden. Ik beschikte over een zeer snelle bolide en een fantastische teammaat. Deze podiumplaats geeft enorm veel vertrouwen naar de toekomst, want de concurrentie is een pak zwaarder dan vorig seizoen. Even was het schrikken in de rea-bocht toen ik quasi zonder benzine viel. Ik kon toch nog binnen sukkelen voor een extra tankbeurt en realiseerde zodoende een derde pitstop. Dit extra tijdverlies kost ons meer dan waarschijnlijk de tweede plaats en een top 10 algemeen. Maar we stonden op het podium en dat maakt alles goed. Hopelijk kunnen we in de toekomst nog eens beroep doen op Tom Langeberg, want Tom is bijzonder snel en een plezante man om mee samen te werken. Hij draaide met 1'36"682 de beste chrono in wedstrijd terwijl ik constant rond de 1'38" toefde. Op naar Francorchamps voor de volgende race met de supersnelle Porsche GT3 Supercup."

Enzo Ide - ProSpeed: "Toen men zei dat het over was kreeg ik een tik van de hamer. Maar kort daarop besloot men de wagen te repareren zodat ik wat wedstrijdritme kon opdoen. En dat gaf me weer vleugels. Ik had reeds uren en dagen getraind voor dit grote moment en opeens smolten onze kansen op een goede klassering. Zonder stress en zonder druk op de ketel ben ik dan in de wagen gestapt en mijn ding gedaan. Belangrijk vooral voor de data. Ik kon constant chrono's draaien tussen 1'35" en 1'36". En deze ervaring is voor mij een belangrijke stap naar de toekomst. Ik heb mooie duels uitgevochten en mijn vertrouwen is nog verder opgekrikt. Ik ben tevreden met de progressie die ik tot hiertoe maakte. We gaan nu alle pijlen verschieten richting Francorchamps en ieder moment ten bate nemen om te gaan trainen met Ruben en ProSpeed. Ik heb steeds gezegd dat 2010 een leerjaar moest worden. Als je dan achteraf hoort dat een podiumplaats mogelijk was, is het toch even slikken. Een gemiste kans, maar er komen nog veel kansen."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op woensdag 14 april 2010 om 20:29


Andere publicaties op Racingworld.be...