Trophée de Bourgogne: Reacties na de race (deel 6)

Stephan Polderman - PollyS Racing (Race): "Ik vind het spijtig dat ik na de lekke band lang voor het rode licht stond tijdens de eerste ronden, verreden achter de safety car. Bij groen licht had ik perfect en zonder risico terug kunnen aansluiten. Nu moest ik wachten tot de safety car opnieuw was gepasseerd en verloor zodoende een ronde", gaat Polderman verder. "Vooral als je weet dat net voor de start Corthals wel straffeloos door het rode licht reed terwijl de pitlane reeds vijf minuten was gesloten. Twee maten, twee gewichten? Anderzijds hebben de takeldiensten mijn wagen zeer amateuristisch langs de kant gezet met schade en een verlies van 20 minuten als gevolg. De eigen takeldienst reed zich vast in de zandbak. Ik kon onmogelijk nog de opgelegde 70% van de winnaar benaderen en heb de handdoek geworpen. Ik wil hier wel mijn teamleden bedanken die op korte tijd een berg werk verzetten om de wagen opnieuw op de startgrid te zetten voor de tweede manche. Een echt huzarenstukje. Tijdens de tweede heat maakten we een inschattingsfout. Ik had het nadeel dat er geen twee kwalificaties waren verreden en moest dus volledig achteraan de start nemen. Net zoals het merendeel van het peloton opteerde ik voor regenbanden, maar die smolten als sneeuw voor de zon in mijn rush naar de voorste gelederen. Omdat de piste tijdens de pitstop nog niet volledig was opgedroogd opteerden we om alleen maar de voorste wielen te vervangen door slicks. Om tijd te winnen lieten we de regenbanden achteraan zitten. De wagen werd daardoor onbestuurbaar. Ik kwam pitten in derde stelling en was pas zesde aan de eindmeet. Desondanks ben ik niet ontgoocheld. We hebben een leerrijk weekend achter de rug. Al waren de omstandigheden ons niet gunstig gezind. Ik bewees tijdens de kwalificatie en de inhaalraces dat ik terug de snelste T2 op de piste was. Het is nu uitkijken naar de komende 12H of Spa samen met Jaap Van Lagen. Daarin mogen we nu geen steken laten vallen en terug de voeling met de leiders herstellen."

Jimmy Adriaenssens - Sport Racing (Race 1): "Het minpuntje was dat er 1 kwalificatie geschrapt werd waardoor we iets minder tracktime kregen. De eerste kwalificatie was goed verlopen maar ik moet zeggen dat ik het circuit nog niet helemaal onder de knie had. Ik werd dus op zaterdag meteen voor de leeuwen geworpen en het was even wennen. Ik heb de gehele eerste stint treintje moeten rijden met de andere Seats dus daar heb ik niet echt het verschil kunnen maken. Tijdens de pilotenwissel daarentegen werden enkele waardevolle seconden gewonnen. Wegens de professionaliteit van de jongens van het Spork Racing Team mocht ik in de tweede stint als eerste de baan op. Ik heb mijn eerste plaats zuur verdedigd maar uiteindelijk, wegens problemen met de voorbanden heb ik genoegen moeten nemen met een derde positie in de Seat Leon Challenge en een vijfde in T3. "

Jimmy Adriaenssens - Sport Racing (Race 2): "Met onvoorspelbare vochtige weer hebben we voor de tweede race gekozen voor de veilige oplossing en hebben we dus regenbanden gemonteerd. Na die eerste stint weerom treintje te hebben gereden met de andere Seats kwam ik binnen en besliste om enkel vooraan slicks te laten monteren, dit in hoofdzaak uit tijdswinst. Ik reed buiten en al vlug bleek dit echt wel een speciale keuze. De wagen drifte enorm maar als er iets is waar ik vertrouwd mee ben is het dat wel. Blijkbaar hadden alle Seats geopteerd voor de slick-regenband mix maar ik was precies de enige die echt op het gas durfde. Ik was gemiddeld 3 seconden sneller per ronde en heb me echt een weg naar voren kunnen banen. Als resultaat ben ik weerom eerste Seat geworden en derde T3'er." Met deze winst in de Seat Leon Challenge heeft Jimmy reeds drie uit vier races de absolute overwinning in de Challenge behaald.


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in BTCS
op vrijdag 07 mei 2010 om 14:22


Andere publicaties op Racingworld.be...