12 Hours of Spa: Reacties na de race (deel 4)

Ruben Maes - ProSpeed/E&R Racing (Kwalificatie): "Er had iets meer ingezeten. Er lag koelvloeistof op de piste en ik kon pas in de allerlaatste ronde de chrono zetten. Er was ook veel verkeer op de piste en mits enkele ronden extra had ik nog iets van de tijd kunnen afpitsen. Maar de derde startplaats was een goede uitgangspositie."

Dirk Van Elslander - MExT Racing: "Deze bleef een 25-tal minuten op de baan en ik zag de watertemperatuur de hoogte ingaan. Ik liet me telkens wat afzakken om opnieuw wat snelheid te maken en daardoor ging de temperatuur wat naar beneden. Na het verdwijnen van de safety car staken deze problemen terug de kop op en tijdens de tweede verplichte pitstop sloeg de motor niet aan door problemen met de batterij. Ik heb een hier een dubbel gevoel bij. Enerzijds heb ik progressie gemaakt en een goede kwalificatie gereden en anderzijds is het verschrikkelijk jammer dat we op die manier de handdoek moeten gooien. De motor gaat nu open en we mogen zeker de moed niet laten zakken. Volgende keer beter."

Enzo Ide - ProSpeed/E&R Racing: "Francorchamps werd mijn echte maidentrip na de afknapper in Zolder. Ik heb nogal wat kilometers verorberd in Francorchamps waar ik nog nooit reed. Zodoende hadden we deze wedstrijd aanzien als een doorgedreven training naar de volgende race toe. We hadden een plaats binnen de top 5 geambieerd. En het is uiteindelijk een derde geworden. Ik ben uiteraard supertevreden dat ik na mijn eerste race onmiddellijk richting podium mocht. Uiteraard moet ik hier toch aan toevoegen dat het team van ProSpeed Competition me zeer goed begeleid en in het bijzonder ploegmaat Ruben Maes die na een schitterende stint het pad effende voor mij. Ik kreeg van iedereen felicitaties en dat doet deugd", treedt Enzo zijn kompaan bij. De ontgoocheling na Zolder is nu doorgespoeld. Ik heb wel even gevloekt toen ik de Audi onder gele vlag zag voorbij stuiven zonder dat er gevolg werd aan gegeven. Ik beweer niet dat ik hem had kunnen afstoppen, maar ik had het hem wel moeilijk gemaakt. Het is nu aan ons om deze positieve lijn door te trekken en de scherpe kantjes nog af te ronden. De pitstops moeten nog beter en sneller tussen Ruben en mezelf. Daarenboven ben ik vertrokken zonder drinkbus en ik kan je verzekeren dat dit met dergelijke hoge temperaturen geen lachertje was. Het is de bedoeling dat we zo snel mogelijk opnieuw gaan trainen om mezelf nog sneller te maken. Hopelijk kan ik de wedstrijdwagen nog eens aan de tand voelen in de regen voor de volgende race. Deze ervaring heb ik nog niet."

Olivier Van Oost - MExT Racing: "Ik heb getracht om de race uit te rijden maar moest contant alle meters in de gaten houden. Ik kon me dan ook niet volledig op de baan concentreren waardoor ik in de linkse bocht na de Bruxelles in de fout ging en een pirouette maakte. Ik had niets geraakt, maar kreeg net als tijdens de pitstop de motor niet meer op gang. Over & out. Een spijtige zaak, want in ideale omstandigheden hadden we niet alleen de GT Open kunnen winnen; we hadden ook een goede algemene eindklassering kunnen bemachtigen voor de punten in de Driver & Team Championship."

Ruben Maes - ProSpeed/E&R Racing: "Ik ben heel tevreden over de race. Vooral voor Enzo die hier een formidabele prestatie neerzet tijdens zijn eerste race. Na de pech in Zolder denk ik dat we zijn vertrokken voor een mooi seizoen. Achteraf gezien had ik misschien beter enkele ronden langer buiten gebleven, want net na de pilotenwissel kwam de safety car op de baan. Maar zoiets weet je uiteraard nooit op voorhand."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op dinsdag 08 juni 2010 om 15:30


Andere publicaties op Racingworld.be...