24 Hours of Spa: 42 bolides aan de start van de 24 uur!

De Total 24 Hours of Spa 2010 worden een uitzonderlijke editie. Op enkele uren voor de start van het raceweekend zijn 42 wagens door de technische en administratieve controle geraakt. De sportieve debatten beginnen op donderdag om 9 uur, met de eerste vrije trainingen. Het publiek kan deze vrije trainingen en de kwalificaties gratis bijwonen en zal een adembenemend spektakel aangeboden krijgen. Niet minder dan 42 GT's zullen gretig de Raidillon bestormen. De glamoureuze Grand Tourismes krijgen op donderdag maar liefst vijf uur de tijd om zich op het mooiste circuit ter wereld van hun beste kant te laten zien. Eerst en vooral om de juiste afstellingen te vinden en de rijders toe te laten (opnieuw) kennis te maken met de Ardense omloop, daarna om zich tijdens de kwalificaties in de kijker te rijden.

De definitieve inschrijvingslijst, waarop de 'verdwijning' van de Audi R8 LMS #65 en de BMW Alpina B6 #90 te noteren valt, onderging ook nog enkele wijzigingen. Zoals we reeds enkele dagen weten vervangt onze landgenoot Bert Longin de Duitser Michael Bartels aan het stuur van de Ferrari F430 van AF Corse - ALD Team Vitaphone. Naast Eric van de Poele en Bert Longin vinden we ook Gianmaria Bruni en Toni Vilander terug. Op de Porsche 911 GT3 RS #7 Trackspeed vormen Carl Rosenblad, Sebastian Asch en Tim Bergmeister team met David Ashburn.

De #13 zal ook aan de start staan, want Prospeed Competition liet de #3 vallen in het voordeel van het bijgelovige nummer. Met rijders als Richard Westbrook, Marco Holzer, Marc Lieb en Marc Goossens, moet Porsche 911 GT3 RS zich zeker in de kijker kunnen rijden.

Nu we het toch over nummers hebben: Eric de Doncker (samen met Renaud Kuppens en Markus Palttala) krijgt met plezier zijn geluksnummer #98 overhandigd. De #99 gaat dan naar Leinders, Martin en Duez op de andere Ford GT van het Marc VDS Racing Team. Bij Phoenix (Audi R8 LMS #51) vervoegt Andrea Piccini Alex Margaritis, Marc Hennerici en Henri Moser.

Ook bij de Porsche 911 GT3 Muhlner Motorsport is er geen plaats meer. Op de #52 vinden we Armand Fumal, Gianlucca De Lorenzi, Jérôme Thiry en Mark J. Thoms. Op de #53 Jürgen Häring, Dimitrios Konstantinou, Arnaud Peyroles en Gilles Vannelet. Bij Sport Garage schuift Romain Brandela naar de BMW Alpina B6 GT3 #55. De zusterwagen #56 wordt bestuurd door André-Alain Corbel, Thomas Duchene en Christian Beroujon. Op de Porsche 911 GT3 R #60 van Prospeed Competition worden Julien Schroyen en Jos Menten de teammaats van Maxime Soulet en Oskar Slingerland. Op de #61 komt Philippe Nozière erbij.

Op de Aston Martin DBRS9 #64 van Brussels Racing wordt Tim erbergt de teammaat van Koen Wauters, Jeff Van Hooydonk en Eddy Renard. Bij Jetalliance noteren we Marco Seefried en Martin Rich op de Porsche 997 GT3 Cup #66.

Jean-Michel Gérôme en Didier Grandjean rijden op de Porsche 997 GT3 #69. Ook BMW Motorsport heeft zijn dreamteams bevestigd: op de BMW M3 #78 vinden we Jörg Müller, Pedro Lamy en Uwe Alzen. Op de #79, Dirk Werner, Dirk Müller en Dirk
Andorf.

Bij Gravity International (Mosler MT 900 #81) worden Diego Alessi en Ron Marchal de teammaats van Romain Grosjean en Vincent Radermecker. Bij Reiter Engineering (Lamborghini LP560 #84) rijden Ettore Bonaldi en Jeffrey Lee samen met Peter Kox en Marc Hayek. Op de Lamborghini #85 zit nu ook Anthony Beltoise. Op de Lamborghini #86 vormen Didier André en Grégoire De Moustier team met Mike Wainwright en Roald Goethe. Op de Porsche 997 Cup #91 tenslotte, daar bestaat het rijderskwartet uit 'Brody', René arin, Bruno Barbaro en Christoff Corten.

RACB press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op woensdag 28 juli 2010 om 20:01


Andere publicaties op Racingworld.be...