GT1: Navarra: Reacties na de race

Bas Leinders - Marc VDS Racing Team: "We zijn eigenlijk een beetje ontgoocheld, want de prestaties van de kwalificaties en op zondagochtend waren meer dan bemoedigend. Maar we mogen ons plezier niet laten vergallen: onze set-up was niet de allerbeste, waardoor de bandenslijtage aan de hoge kant was, en we doen het eigenlijk niet zo slecht, want we scoren in beide races punten."

Maxime Martin - Marc VDS Racing Team: "Ik werd gesandwicht tussen twee andere wagens, maar ik kwam er nog goed van af. Aan het eind van een eerste ronde - waarin ik alles had kunnen verliezen - lag ik nog steeds derde. Uiteindelijk kon ik de wagen van op de vierde plek aan Bas doorgeven, die uiteindelijk als zesde finishte. Na de terechte straf voor de Lamborghini van Pastorelli-Schwager kregen we toch onze vijfde plaats terug."

Bert Longin - Triple H Team Hegersport: "De kwalificatierace verliep niet super, want dan spreek je over het podium, maar zesde in een WK-race van dit niveau is goed. Uiteraard starten we ook als zesde in de kampioenschapsrace en dat is dan weer een prima vooruitzicht als je weet dat onze wagen altijd goed in de race is en de banden ontziet. Bovendien is onze bandenstrategie goed en bewaren we voor de tweede race de beste rubbers. Maar de hoofdrace was er eentje om snel te vergeten. Wat er allemaal gebeurde, was eigenlijk een schande. Sommige rijders startten als gekken en geloven echt dat je een race wint in de eerste bocht. Nochtans verliep de eerste race zeer proper, maar bij de tweede start liep het dus uit de hand, zoals al eerder dit seizoen. Ik vind het jammer, want niet enkel verliezen we hier punten en een mogelijke ereplaats, het kost ook allemaal veel geld. Hier moet dringend verandering in komen, want zo kunnen we niet verder. Ook het feit dat we geen bandenwarmers mogen gebruiken, speelt mee. Het kost zoveel geld, maar die kleine uitgave zal het verschil niet maken. Er is werk aan de winkel voor de organisatoren."


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op maandag 25 oktober 2010 om 19:57


Andere publicaties op Racingworld.be...