10 Hours of Zolder: Reacties uit het winnend en verliezend kamp...

Richard Westbrook - ProSpeed Competition: "Ik ging rechtdoor in de Villeneuve chicane en op het eerste zicht leek het dat er niets fout was, maar plots ging de watertemperatuur van de wagen omhoog. De radiator was door de schuiver doorboord losgekomen en ik diende uiteraard onmiddellijk binnen te komen. Ondanks een uiterst snelle interventie van het team verloren we kostbare tijd. Ik ben uiteraard ontgoocheld en meer kan ik niet zeggen."

Anthony Kumpen - W Racing Team (kampioen 2010): "Het was vandaag onvoorstelbaar moeilijk, soms onmogelijk en bij wijlen zelfs gevaarlijk en onverantwoord. Meerdere teams vroegen aan de wedstrijdleiding om de safety car de baan op te sturen omdat de zichtbaarheid nul was en er overal aquaplanning was maar de teams kregen geen gehoor. Ik hoop dat er in de toekomst bij dit soort momenten beter overleg en communicatie is want het was écht wel gevaarlijk. Bij regenweer rijden we rondjes van ongeveer 1 min 40 sec. Gisteren reden we 30 à 40 seconden trager. Het had meer weg van bootje varen en het had niets meer van doen met racen. Toch zijn we geslaagd in onze opdracht. We hebben de titel kunnen binnenhalen. Daarbij horen ook een aantal aangescherpte records. Dat is leuk maar daar is het me niet om te doen. Het is gewoon een logisch gevolg van mijn brandende ambitie en dat is winnen. Telkens ik de baan op ga wil ik de beste zijn, wil ik winnen. We zijn dit jaar met een nieuw project begonnen en ervaring is nu eenmaal niet te koop. Dus moet je beginnen bouwen. In de eerste race kenden we pech zodat we een tijdlang hebben moeten achtervolgen om de kloof te kunnen dichten. We zijn erin geslaagd om in een debuutjaar van een nieuw team met een nieuwe wagen de titel te pakken."

Bert Longin - W Racing Team: "Meerdere keren leek het mij eigenlijk raadzaam om de safety car te laten uitrukken, zo gevaarlijk lag de piste er bij momenten bij ! Maar deze omstandigheden maakt deze overwinning des te mooier. De derde plaats in de eindstand van het kampioenschap is een mooie bekroning."

Maxime Soulet - ProSpeed Competition: "De omstandigheden waren op de limiet van het toelaatbare, de zichtbaarheid was zeer beperkt, zo was het vaak onmogelijk om de vlaggen van de baancommissarissen te onderscheiden. Ook aquaplaning was een groot probleem. Iedere ronde veranderde de toestand van de piste en moest ik mijn rempunten aanpassen. Dit was misschien wel de zwaarste stint uit mijn carrière."

Rudi Penders - ProSpeed Competition: "Voor het hele team is dit bijzonder jammer, we hadden hier maar al te graag de Belgische titel binnengehaald. Met een half punt de titel verliezen, het kleinste verschil ooit in Belcar, is zeer jammer, temeer dat we de helft van de races dit seizoen wonnen en zegevierden we in meer races dan de kampioenen."

Marc Lieb - ProSpeed Competition: "De wagen was bijzonder goed, maar in dergelijke omstandigheden is racen niet echt aangenaam. Vooral bij het inhalen van groepen achterblijvers was het soms limiet, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat."


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op zondag 14 november 2010 om 19:59


Andere publicaties op Racingworld.be...