Kortnieuws met Villeneuve en de nieuwe McLaren GT3

Jacques VilleneuveNadat de pogingen van voormalig wereldkampioen Formule 1 Jacques Villeneuve om een comback op het hoogste niveau in de eenzitterij de maken roemloos strandden, heeft de Canadees besloten het over een andere boeg te gooien. Villeneuve heeft namelijk plannen om in de voetsporen van ondermeer Alain Prost te treden en te proeven van het ijsracen. De 39-jarige Canadees zal een team vormen met Olivier Panis, wie hij ongetwijfeld nog kent van zijn periode bij BAR begin de jaren 2000. Het Frans sprekende duo zal komend weekend in het Franse Skioord Val Thorens debuteren voor Skoda.

Beide heren zullen ten minste vier meetings in de Trophée Andros betwisten aan boord van de Skoda met startnummer 3. Naast Val Thorens staan ook l'Alpe d'Huez (17 & 18 december), Saint Dié (23 januari) en Super Besse (29 januari) op het menu. Momenteel reist de vraag of we Villeneuve begin maart ook in de superfinale in het Stade de France aan het werk zullen zijn. Alles zal afhangen van het raceprogramma van de Canadees, die mogelijk prioriteit zal geven aan een programma in de NASCAR.

McLaren timmert hard aan de weg om een waardige opvolger te ontwikkelen voor de legendarische McLaren F1; de bolide die onder meer Le Mans won in '95. De Engelse fabrikant van luxe sportwagens zet, naar verluidt, samen met CRS zwaar in op een GT3-versie van de McLaren MP4-12C. Of die inzet zal voldoen om de op til zijnde Ferrari 458 Italia GT3 het vuur aan de schenen te leggen, blijft afwachten. McLaren spaart echter kosten noch moeite om de bolide in 2012 aan de man te brengen en testte afgelopen week haar nieuwste telg nog op Spaanse bodem. Saillant detail over dit hele project is dat de testpiloot van de MP4-12C, Chris Goodwin, vorig jaar nog aan het werk was voor grote concurrent Ferrari. Een Ferrari die ingezet werd door... CRS!

Foto: Marnik Mouchaers


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in Internationaal
op donderdag 02 december 2010 om 05:12


Andere publicaties op Racingworld.be...