Trophée de Bourgogne: Voorbeschouwing Delahaye Racing Team

Drie weken na de seizoensstart in Zolder trekken de drie Mégane Trophy Silhouette van Delahaye Racing volgend weekend richting Dijon, om er op een schitterende omloop de traditionele Trophée de Bourgogne af te werken.
Frédéric Bouvy en Christian Kelders staan na hun twee ereplaatsen in Zolder tweede in de tussenstand voor het BTCS-kampioenschap en zijn vast van plan een plaatsje te winnen.
“Deze keer hopen we een perfect weekend af te werken en de concurrentie geen cadeautjes te geven”, stelt de Brusselse kampioen. “Ik hou ontzettend veel van het circuit in Dijon en het ligt het chassis van onze Mégane ook uitstekend. Je moet er voorrang geven aan het behalen van een hoge topsnelheid op het lange rechte stuk, waar de motoren een hele tijd zwaar op de proef worden gesteld. Ons doel is om opnieuw twee keer op het podium te staan en de kop van het kampioenschap te nemen. Tijdens de vrije trainingen op vrijdag zal ik mijn teammaat zoveel mogelijk laten rijden, zodat hij zich helemaal op zijn gemak voelt en sneller in het wedstrijdritme kan geraken.”
Bij hun debuut tijdens het FIA GT1-weekend kregen Stéphane Lémeret en Edouard Mondron heel wat tegenslag te verwerken en ook zij zullen revanche willen nemen, om zich zo aan de vooravond van de belangrijke 12 Uur van Spa opnieuw in de titelstrijd te kunnen mengen.

“Twee slechte pitstops, een kapotte motor door een defect onderdeel, ik hoop dat we ons deel van de zwarte sneeuw voor dit jaar gezien hebben”, stelt de rijder-journalist, die nu wat spijt heeft over het feit dat hij in Zolder zijn frustratie wat te publiekelijk naar buiten bracht. “De ontgoocheling was des te groter omdat ik door het verkeer maar net naast de pole had gegrepen en omdat Edouard een schitterende eerste relais had afgewerkt. Hij gaf nooit meer dan een halve seconde per ronde toe op de snelsten. Sodemo wist ondertussen wel het probleem met onze motor op te lossen en hier beschikken we over een krachtbron die op en top in orde is. Ik rijd graag in Dijon, ik was hier in het verleden ook steeds competitief. Omdat ze over een team met twee professionele rijders beschikken blijft de Volvo voor mij favoriet, als de wagen deze keer betrouwbaar blijft tenminste. Maar Van de Poele en Radermecker hebben het nadeel dat ze voor de eerste keer met de voortaan voor alle Silhouettes verplichte smallere achterbanden zullen moeten rijden. Wij mogen door de nieuwe ‘balance of performance’ veertig kilogram minder wegen, in tegenstelling tot onze twee sterkste tegenstanders: de Volvo, maar ook de Mégane nr. 1 van onze teammaats. En omdat Didier de Radiguès zondag afwezig zal zijn en wordt vervangen door Christian Lefort, denk ik dat we de beste score van het weekend kunnen laten optekenen en minstens één van de twee wedstrijden kunnen winnen.”

Twee manches van anderhalf uur staan er op het programma: één op zaterdag om 16u20 en een tweede op zondag om 13u40. Er staan ook nog twee andere Méganes aan de start, het derde DRT-exemplaar van de Fransen Richard en Viron, zevende in de tussenstand (na onder meer een eerste podium bij de Silhouettes) en de Mégane Trophy ‘Guest’ van de familie Desbruères.


Delahaye Racing Press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op vrijdag 29 april 2011 om 22:14


Andere publicaties op Racingworld.be...