Trophée de Bourgogne: Race 2: Spannende strijd resulteert in identiek podium

Trophée de Bourgogne - Race 2Trophée de Bourgogne - Race 2
Ook voor race 2 stond er een prachtig zonnetje te Dijon. De temperatuur was zelfs nog een stuk hoger dan gisteren, zodat gevreesd werd dat de banden van de deelnemers het niet zouden uithouden tot het einde van de wedstrijd. Uitzonderlijk stond de wedstrijdleiding toe dat de wagens één band mochten wisselen tijdens de race, een race waarbij de Volvo van Radermecker wederom als eerste uit de startblokken schoot.
Achter de Volvo volgden kort na elkaar Kelders (Mégane), Vanbellingen (BMW), Lefort (KIA) en Richard (Mégane). Na de versnellingsbak problemen van gisteren, draaide de BMW van Vanbellingen ditmaal perfect en nam de leiding in de klasse T3.

Christian Kelders dook als eerste de pits binnen voor de verplichte stop. Radermecker had de ganse race de banden gespaard en gaf alzo aan Van de Poele een wagen door die nog steeds perfect de baan hield. Stéphane Lémeret bleef lang buiten en kon zo een voorsprong uitbouwen en dook als laatste de pits binnen om het stuur door te geven aan Edouard Mondron. De jonge rijder kwam als leider terug de baan op voor Van de Poele. De ervaren Volvo piloot was echter niet van plan zich te laten doen en naderde langzaam op de gele Renault. Uiteindelijk vond de Volvo aansluiting en zette de aanval in. Mondron kreeg van zijn stand de raad om niet alles op alles te zetten en zijn banden te sparen en liet bijgevolg de Volvo passeren. De strijd was gestreden en de posities veranderden niet meer; Radermecker/Van de Poele wonnen voor de tweede maal dit weekend, voor de Renault van Lémeret/Mondron. Verder in het peloton werd er nog fel gestreden, maar uiteindelijk behaalden Bouvy/Kelders voor de tweede maal dit weekend de derde plaats. Eindelijk was er ook eens een mooi resultaat voor de prachtige Jaguar Silhouette, die vierde werd. Steveny/Lefort eindigden vijfde, maar Steveny moet nu de leidersplaats in het kampioenschap delen met Bouvy en Kelders.

In de klasse T3 ging de overwinning uiteindelijk toch nog nipt naar de snelle SEAT WTCC van Rosoux/Piron, die er nog in slaagde de BMW voorbij te gaan.

Bij Delhaye Renault heeft men er echter veel vertrouwen in dat men uiteindelijk de twee overwinningen zal recuperen, daar naast het feit dat de Volvo (vanwege een uitblijvende levering van velgen) te brede achterbanden gebruikte, ook de voorbanden van de Zweedse bolide niet de correcte hardheid hadden. De beslissing ligt nu bij de RACB.

Uitslag Race 2
01. Radermecker-van de Poele (Volvo S60 Silhouette) 63 ronden
02. Lémeret-Mondron (Renault Mégane) op 03’’791
03. Bouvy-Kelders (Renault Mégane) op 06’’984
04. Thiry-Moonens (Jaguar XF Silhouette) op 54’’012
05. Stéveny-Lefort-de Radiguès (KIA Pro_Ceed Silhouette) op 1’10’’966
06. Piron-Rosoux (SEAT Leon) op 1’22’’941, 1ste in T3
07. Qvick-Vanbellingen (BMW M3) op 1’23’’861
08. Viron-Richard (Renault Mégane) op 1 ronde
09. Latinne-Wauters (VW Scirocco) op 2 ronden
10. Nelissen Grade-van de Poele (Touring Cup) op 3 ronden

Foto: Speedworld


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in BTCS op zondag 01 mei 2011 om 21:45


Andere publicaties op Racingworld.be...