BMW en Volvo mogen ballast wegnemen terwijl Chevrolet op maximum gewicht blijft

De "nieuwe" BMW en Volvo bolides krijgen vanaf de volgende meeting in Donington een iets andere gewichtsverdeling, ten opzichte van de afgelopen manches. Ondanks dat de Volvo in Brno en Porto de nieuwe 1.6 turbo werd ingelepeld, mogen de Zweden in Groot-Brittannië 20 kilogram wegnemen, nadat de "balance of performance" voor de eerste maal werd toegepast op de bolide van Robert Dahlgren. De BMW 320 TC's van hun kant staan 10 kg lichter dan op de stratenomloop te Porto.
Zoals verwacht blijven alle Cruze hun 40 kilogram aan lood behouden; het is echter zeer de vraag of dit de dominantie van de blauwe RML-armada zal doorbreken, nadat Huff/Menu/Muller het seizoensbegin simpelweg controleerden. Door de beslissing is de BMW niet langer de zwaarste wagen en zijn de Volvo en de nieuwe Leon zowaar de lichtste bolides uit het vier merken tellende startveld.


   



Martijn Wouters

Van onze redacteur

Martijn Wouters

Dit artikel werd gepubliceerd in WTCC
op zaterdag 09 juli 2011 om 10:06


Andere publicaties op Racingworld.be...