Hoe zit het nu met het GT World Championship?

WK GTWK GT
Na het bericht eerder deze maand dat Marc VDS Racing zijn inschrijvingen voor het komend wereldkampioenschap voor GT's introk, is het stil gebleven rond het kampioenschap. Stéphane Ratel blijft nochtans optimistisch en twijfelt er niet aan om een startveld van 20 wagens bijeen te krijgen.

Het terugtrekken van de inschrijving voor vier wagens die Marc VDS Racing en haar satelliet team Belgian Racing neergelegd hadden bij SRO organisation, was een zware slag voor het nieuwe GT wereldkampioenschap van Stéphane Ratel. Ratel bevestigde dat het verdwijnen van de inschrijving voor twee BMW Z4’s en twee Ford GT’s een tegenslag voor het kampioenschap betekenen, maar dat het geenszins een einde maakt aan zijn plannen om 20 wagens op de grid te krijgen.  Aan het Britse Autosport bevestigde Ratel dat hij nog steeds beschikt over de bevestiging van de deelname van 12 wagens en dat een overeenkomst voor twee meer nakend is.

Ratel wou niet ingaan op de vraag wie de zes teams zijn die hun inschrijving hebben bevestigd. Het is ook niet geweten of hij daarbij het Belgische WRT rekent, dat enkel zal instappen als er negen andere deelnemende teams bevestigd zijn. Vita4One (Ferrari), All-Inkl (Lamborghini), JRM(Nissan), Young Driver (Aston Martin) kondigden in de zomer hun deelname al aan. Ratel zegt dat er nog teams worden gezocht om de Alpina B6 GT3 en de Mercedes SLS GT3 in te zetten en dat ook BMW klaar staat om het team te steunen dat een Z4 inzet. Nochtans kondigde BMW voordien aan dat een upgrade van de Z4 naar de World GT standaard niet binnen de huidige geplande middelen paste. De toekomst van het GT wereldkampioenschap is dus momenteel nog verre van gegarandeerd.                                                

Foto: SRO/DPPI


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA GT op zaterdag 29 oktober 2011 om 20:03


Andere publicaties op Racingworld.be...