ADAC GT: Maxime Martin pakt pole voor race 2 in Alpina B6

Dit weekend schiet het ADAC GT kampioenschap uit de startblokken met twee races op het circuit van Oschersleben. Veertig wagens hebben zich aangemeld voor deze eerste race en daarmee mag het ADAC GT kampioenschap zich het mooiste nationaal GT kampioenschap van Europa noemen. Twee Belgen nemen deel en niet de minste, Maxime Martin komt uit op een officiële Alpina B6, terwijl Nico Verdonck een Ford GT van Lambda Performance bestuurt. Maxime Martin drukte onmiddellijk zijn stempel op het kampioenschap door de pole te rijden.
Tijdens de eerste kwalificatie nam Martin’s teamgenoot Dino Lunardi het stuur en hij plaatste de Alpina op de zesde plaats na de Audi van Jöns/Mies, de Mercedes van Asch/Götz, de Porsche van Renauer/Thiim, de Corvete van Wirth/Frentzen en de Porsche van Engelhart/Tandy. We vinden dus vijf verschillende merken bij de zes eersten. De relatief onervaren Jesse Krohn, de ploegmaat van Verdonck, zette de zestiende tijd neer juist achter de snelste McLaren, de Gemballa MP4-12C van Bert/Ludwig.

Bij de tweede training, die de startplaatsen voor de tweede race bepaald, nam Martin het stuur over op de Alpina. In vijf ronden stuurde de Belg de groene B6 naar de startplaats voor de Mercedes van Götz en de Porsche van Thiim. Verdonck kwam niet verder dan de tweeëntwintigste tijd met de Ford, maar bleef met één plaats de snelste McLaren voor. Tegenvallende prestaties waren er ook voor de nieuwe vantage van de gebroeders Stuck die zich tevreden moesten stellen met de twintigste en zevenentwintigste startplaats. Ook Lamborghini had moeite om aansluiting te vinden bij de snelste wagens, huisrijders Peter Kox was dan ook niet te spreken over de nieuwe Balance of Performance. De Chevrolet Camaro maakte zijn debuut met een achtentwintigste plaats bij de eerste kwalificatie als beste resultaat. 


Uitslag Q1 (race 1)Uitslag Q1 (race 1)
Uitslag Q2 (race 2)Uitslag Q2 (race 2)


Foto: ADAC GT Masters


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op vrijdag 30 maart 2012 om 21:19


Andere publicaties op Racingworld.be...