GT Tour: Lédenon: Saintéloc Racing wint race 1

Saintéloc Racing - Audi R8 LMSSaintéloc Racing - Audi R8 LMS
Dit weekend wordt op de omloop van Lédenon de 'GT Tour' op gang geschoten en vandaag werd reeds de eerste wedstrijd afgewerkt. De overwinning was weggelegd voor Saintéloc Racing dat daarmee zijn revanche binnenhaalde voor het ongelukkige FIA GT3 weekend vorige week op het circuit van Zolder.
Op de kleine maar karaktervolle omloop van Lédenon kregen we een spannende race voorgeschoteld waarbij de overwinning onverwacht naar de Saintéloc Racing Audi R8 LMS van Guilvert/Lamic ging. Lamic vertrok nochtans slechts van de dertiende startplaats maar de Fransman klom gestaag op in het klassement om als achtste zijn wagen door te geven aan Guilvert . Deze laatste zette de ene snelste ronde na de andere neer en nam de leiding op zes minuten van het einde. Verschillende wagens werden bestraft met een drive through of een stop and go voor het overschreiden van de witte lijn en het niet respecteren van de opgelegde stoptijd bij de pilotenwissel. Ondanks dat alle drie SOFREV-ASP Ferrari’s bedacht werden met een drive through eindigde de wagens van Panis/Dbard en Badey/Beaubelique nog tweede en derde.  

De vierde geklasseerde wagen, de Ruffier Racing Porsche met aan het stuur Abergel en Zolder GT1 winnaar Parisy, kende een probleemloze race nadat de wagen startte van uit de pitstraat. De Porsche’s van het kampioenenteam Pro GT by Almeras reden in het begin van de wedstrijd mee vooraan maar zakten weg in het klassement na problemen met de banden en een contact tussen elkaar. Ook de ART McLaren kon in het begin goed mee maar kende elektronische problemen en viel terug naar de negende plaats. De Audi R8 LMS uit de WRT ateliers van Audi France, nochtans bestuurd door Ortelli, reed een anonieme race en kwam niet verder dan de zevende plaats, juist achter de Mercedes van Sébastien Loeb Racing die ook geen aanspraak kon maken op een podiumplaats.

Foto: GT Tour


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op zaterdag 28 april 2012 om 23:27


Andere publicaties op Racingworld.be...