Slovakiaring: Vrije trainingen: Ford GT verbaast - Aston Martin geeft forfait

Hexis Racing - McLaren MP4-12CHexis Racing - McLaren MP4-12C
Vandaag vonden op de Slovakiaring de twee vrije trainingen plaats voor de FIA GT1 race van dit weekend. Deze trainingen eindigden met een verrassing van formaat met de snelste tijd voor de Sunred Ford GT van Milos Pavlovic en Matteo Cressoni. Slechts vijftien wagens namen deel aan de trainingen nadat Valmon Racing Team Russia de inschrijving van zijn twee Aston Martin's terug trok nadat bleek dat het LMP team, dat instaat voor de preparatie van de wagens, nog verscheidene rekeningen van vorige races niet heeft betaald.
Tijdens de morgen training toonden de Hexis McLaren’s dat ze na hun overwinning op het circuit van Navarra, nog steeds de goede vorm te pakken hebben door de twee beste tijden neer te zetten met Demoustier/Parente voor Makowiecki/Dusseldorp. In de namiddag ging de Ford GT echter als enige nog sneller en zette zo de beste dagtijd neer in 2:03.048. De McLaren’s die het in de tweede sessie kalmer aan deden (negende en elfde tijd) eindigden de dag met de tweede en derde tijd dankzij hun prestaties van in de morgen.  Een excellente vierde tijd algemeen was er voor de Reiter Lamborghini van Enge/von Thurn und Taxis, die in beide sessies steeds vooraan te vinden was.  Vijfde algemeen was de All-Inkl.Com Mercedes van Basseng/Winkelhock die na een zwakke prestatie in de eerste sessie (negende tijd) zich herpakte in de namiddag (tweede tijd). Bij WRT Audi lijkt het iets beter te gaan dan in Spanje, Stippler/Jarvis sloten de morgensessie af met de vierde tijd en waren vijfde later op de dag. Vanthoor en zijn ploegmaat Ortelli volgden op enige afstand met een tiende en een zevende tijd. Voor Ide ziet het er naar uit dat hij weer een moeilijke wedstrijd tegemoet gaat, de Ferrari kon nooit mee met de snelsten. Ook de Vita4One BMW’s die 20 kg gewicht bijkregen hinkten wat achterop, terwijl de Porsche’s in beide sessies achteraan bengelden.

Foto: Markus Berns/SRO


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in GT1 op vrijdag 08 juni 2012 om 21:28


Andere publicaties op Racingworld.be...