SOT: Round 3: Voorbeschouwing van de organisatoren

Na eerdere endurance wedstrijden op Zolder en Snetterton bezoekt de Special Open Trophy opnieuw het Zolderse asfalt en dit in het kader van de Zolder Super Prix. Met eerder al Radical en Norma op het hoogste schavotje zal het nu vooral uitkijken zijn naar de nieuwkomers welke kennis maken met de SOT en dit in het kader van de 24 HOURS of Zolder op 8-9 september.
De troepen van de SOT hebben er alvast opnieuw zin in na hun laatste uitstap op het Snetterton circuit in England midden mei. De Sportscars en Super 7’s zullen het tegen elkaar opnemen in een 160 minuten durende wedstrijd met 1 verplichte pitstop. Wanneer de teams de pitstop uitvoeren kunnen ze vrij bepalen.
Norma/Radical/Ligier/Juno/Westfield

Het merendeel van de teams houden een generale repetitie voor de 24 HOURS of Zolder maar willen ook optimaal scoren voor het klassement. Nieuwe piloten gaan hun eerste rondjes draaien in de sportscars welke elke wedstrijd weer nieuwe wagens aan de start brengt. Het kampioenschap welke in 2010 van start ging heeft menige teams kunnen overtuigen zo een type wagen aan te kopen, stap voor stap en na enkele honderden testkilometers vinden ze langzamerhand de weg naar het circuit.

Uitkijken zal het vooral zijn naar de Norma M20FC van Burrick/Rihon welke hun eerste wedstrijd rijden in de SOT. Rihon staat met zijn snelle Norma 2de algemeen in de Speed Euro Series en zal dus de te kloppen man zijn. Vergeten we vooral de Radical SR8 niet van Thuis/ Koppejan/ Van Riet, de Radical SR3SL van Verheyen/Verhelst welke in Snetterton bewezen pijlsnel te zijn in endurance configuratie. Koplopers in de endurance zijn Bourdouche en Hallaert welke in hun Norma M20F het commando voeren voor Knoll/Claeys/Joosen in hun Radical SR3RS. Bij de Super 7’s zal het vooral uitkijken zijn naar het gevecht tussen Sirag/De Vet – Dubois/Vanderheijden –Wilsens - Herlaar en Reitsma/Hoekstra welke allen slechts op 9 punten van elkaar gescheiden zijn.

SOT press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op vrijdag 06 juli 2012 om 07:35


Andere publicaties op Racingworld.be...