Stéphane Ratel, de 'big chief' van SRO en grote begeesteraar van o.a. het FIA GT kampioenschap, wil dit kampioenschap niet enkel mondialiseren, maar wil ook meer diversiteit brengen in het deelnemersveld. De GT klasse (volgend jaar GT1) werd dit jaar hoofdzakelijk een bedoening tussen Ferrari en Saleen. Naar het eind van het seizoen kwam er na veel poeha de Maserati MC12 bij en ook troffen we uitzonderlijk nog een Chrysler Viper terug. In de N-GT (vanaf 2005 GT2) was het een strijd tussen Porsche en Ferrari. Hoe hoogstaand dit kampioenschap dan wel mag wezen, qua inbreng van de merken en de constructeurs was het de laatste tijd huilen met de pet op.
De nieuwe klasse moet daar verandering in brengen. De wagens zullen niet aan de volledige FIA homologatie moeten voldoen maar zullen (logischerwijze) wel een FIA crash test moeten doorstaan. Een goede zaak dus voor Morgan, TVR, Lotus, Vertigo, Maserati (met de Trofeo Light) en vooral ook voor Mosler. 'Mister Mosler', Martin Short, kijkt er met volle moed naar uit om de MT 900 R's op de startgrid van meerdere FIA GT races te zien staan. Meer dan verdiend overigens, na hun uitstekende resultaten tijdens de 1000 km van Spa, de 24U van Daytona, de 24U van Bathurst en vooral hun Britse GT titel in 2003 en Spaanse GT titel in 2004.
(Foto: Rollcentre Racing-Martin Short)

