Maserati zal MC12 niet aanpassen - 5 of 6 Aston Martin DBR9's in 2006

Claudio Berro, Sportief Directeur van Maserati, heeft aangegeven dat de MC12 niet aangepast zal worden aan het ACO reglement. Om in 2007 aan de start te verschijnen met een MC12 is het noodzakelijk dat de wagen met 66 mm wordt ingekort. Volgens Berro zou dat een kost van 2 miljoen euro met zich meebrengen. Dat zien ze in Italië niet zitten. In totaal zullen er in 2006 twaalf MC12's in de omloop zijn. Eén van de nieuwe modellen zal geleverd worden aan Racing Box, dat de wagen zal inzetten in het Italiaanse GT kampioenschap. Bovendien zal Racing Box ook te zien zijn in enkele Europese FIA GT manches. Het is mogelijk dat GPC Giesse twee Maserati's zal aanschaffen, in afwachting van een nieuwe Ferrari GT1 bolide. Inzake een deelname van Maserati aan de 24 Uren van Le Mans heeft de Italiaanse constructeur een nieuw plan. Een GT1, gebaseerd op de Grandsport, met de motor vooraan.

Ander heuglijk nieuws van het FIA GT front is dat we een minstens vijf Aston Martin DBR9's aan het werk zullen zien in 2006. Twee ervan worden ingezet door de BMS Scuderia Italia en zal de Aston Martin voorzien van Pirelli schoeisel. Piloten van dienst: Fabio Babini, Christian Pescatori en Matteo Malucelli. Zij worden waarschijnlijk aangevuld door de Brit Jamie Davies. Russian Age Racing – Cirtek zal ook twee wagens inschrijven, maar dan op Michelin-rubbers. De pilotenduo's worden hier waarschijnlijk Christophe Bouchut-Antonio Garcia en Nicolai Fomenko-Alexei Vasiliev. Verder is er de aanwezigheid van Team Aston Martin Austria Red Bull. Het is nog niet duidelijk of ze één of twee wagens aan de start zullen brengen. Opvallend is dat de Oostenrijkers van start gaan met Dunlop banden. Philipp Peter en Karl Wendlinger worden waarschijnlijk de piloten van dienst.

VF&LC


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op vrijdag 30 december 2005 om 15:07


Andere publicaties op Racingworld.be...