SRO neemt organisatie en promotie van de Belcar over!

Gisterenavond is tijdens de Belcar Party bekend gemaakt dat Stephane Ratel Organisation (SRO) de promotie en organisatie van het Belcar kampioenschap voor zijn rekening zal nemen. Ratel kon zelf niet aanwezig zijn op de Belcar Party, in Spa-Francorchamps, maar sprak de genodigden toe met een videoboodschap: "We hebben vandaag een overeenkomst bereikt, en ik ben tevreden dat we samen aan de toekomst gaan werken. GT3 biedt een fantastisch platform, met vele bekende constructeurs. Bovendien wordt het racen goedkoper, en brengt het de top dichter bij elkaar. We hopen over twee jaar nog de GT4 klasse toe te voegen. Ik ben ervan overtuigd dat dit een succes zal worden."

FIA GT3 zal dus de norm worden voor de Belcar 2007 en verder... Roger Dejaeghere, ad interim voorzitter van Circuit Zolder: "FIA GT3 wordt een topklasse. Het product zal interessanter worden voor iedereen. De wagens liggen dicht bij elkaar, en dat zal meer actie op de piste geven. Dit zijn de meest recente wagens, waardoor de kosten gedrukt worden. De budgetten werden de afgelopen jaren te zwaar, en voor sommige teams was het financiële plaatje niet meer haalbaar. Volgend jaar zullen meer teams aanspraak kunnen maken op de overwinning, en op de titel. We hebben ons tot doel gesteld om volgend jaar 10 nieuwe GT3's aan de start te hebben", aldus Dejaeghere.

Freddy van Dyck, hoofdsponsor van de Mediagroep van Dyck Belcar Original is opgetogen: "De deal was binnen het half uur beklonken. Het is onze bedoeling om de sport te dienen, want dat is immers het belangrijkste."

In Spa-Francorchamps werd ook de klassenindeling bekend gemaakt:
* Klasse 1: FIA GT3
* Klasse 2: Belcar Promotion - Porsche 996 Cup, etc...
* Klasse 3: Belcar Specials - Mosler, Porsche Biturbo, Porsche 996 R, Stealth, ...
* Klasse 4: Guests

Voor de Belcar Specials wordt overigens een normtijd ingevoerd. De wagens uit de vroegere Klasse 2 zullen niet onder de 1:34" mogen duiken op Circuit Zolder. Voor Spa-Francorchamps staat de normtijd nog niet vast, als gevolg van de veranderingen aan het circuit.

Foto's: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op zaterdag 09 december 2006 om 10:45


Andere publicaties op Racingworld.be...