Le Mans: Bruno Spengler wint - Bernd Schneider kampioen

Bruno Spengler wint in Le MansNet zoals de vorige meeting in Barcelona begon de wedstrijd met een crash en de daaropvolgende Safety Car.Frank Stippler, Matthias Lauda en Mattias Ekström waren de slachtoffers. Na drie ronden achter de Safety Car word het veld terug losgelaten. Deze keer verloopt de (her)start vlekkeloos.

Bernd Schneider komt in de zesde ronde als eerste binnen voor zijn eerste verplichtte pitstop. In ronde zeven is het de beurt aan zevenvoudig Le Mans winnaar Tom Kristensen. De mannen van Audi Sport werken razendsnel en na 4.1 seconden kan Kristensen weer de baan op voor Schneider. Na tien ronden komt Stefan Mücke binnen voor een nieuwe neus na een aanrijding met de Zweedse toerwagen kampioen Thed Björk. Spengler leidt nog altijd met 2 seconden voorsprong op de Fin Häkkinen en 13,5 seconden op de Griek Margaritis. Ze moeten wel nog binnen komen voor hun verplichtte pitstops.

Voor Bernd Schneider ziet het er nog steeds niet goed uit. Schneider vertoeft op dit moment op de dertiende plaats wat betekent dat hij zich nog niet tot kampioen zal kronen dit weekend. Rondenlang volgt er een duel tussen Schneider en Abt. Bernd is sneller maar geraakt niet voorbij de Playboy Audi. Met nog 18 ronden te gaan komt Tom Kristensen binnen voor zijn tweede en laatste verplichtte pitstop. Kristensen reed op dat moment op een zesde plaats. Een ronde later komt leider Spengler binnen voor zijn eerste pitstop. Bruno moet wel de leiding afstaan aan Mika Häkkinen, maar niet voor lang. Häkkinen komt in ronde 25 binnen voor zijn eerste pitstop en geeft zo de leiding terug aan de Canadees Spengler.

Ondertussen is Bernd Schneider opgeklommen van de dertiende naar de vierde plaats. Jamie Green krijgt een Drive Trough na een aanrijding met Audi pion Heinz-Harald Frentzen. Ondertussen is Spengler binnen gekomen voor zijn tweede stop. Van de top vier moeten enkel Häkkinen, Margaritis en Schneider nog binnen komen voor hun tweede stop. Häkkinen maakt het spannend door vlak achter Spengler terug de baan op te komen. Margaritis (derde) en Schneider (vierde) komen samen binnen en vechtten een duel uit in de pitlane voor de derde plaats. Het komt net niet tot een aanrijding.

Spengler leidt nog steeds voor Häkkinen, Kristensen, Tomczyk, Schneider en Green. In de laatste ronde probeert Schneider nog voorbij te gaan aan Tomczyk, maar Tomczyk houd stand. Zo wint Bruno Spengler voor de Fin Mika Häkkinen en Deen Tom Kristensen. Bernd Schneider heeft genoeg aan een vijfde plaats om zich voor de vijfde keer tot DTM kampioen te kronen.

Uitslag
1. Spengler - DaimlerChrysler Bank AMG Mercedes C-Klasse 39 Ronden
2. Häkkinen - AMG Mercedes C-Klasse + 0.398
3. Kristensen - Siemens Audi A4 + 12.770
4. Tomczyk - Red Bull Audi A4 + 23.709
5. Schneider - Vodafone AMG Mercedes C-Klasse + 24.044
6. Green - Salzgitter AMG Mercedes C-Klasse + 24.510
7. Margaritis - Easy Rent AMG Mercedes C-Klasse + 28.702
8. Scheider - Gebrauchtwagen Plus Audi A4 + 29.203
9. Abt - Playboy Audi A4 + 40.180
10. Frentzen - Audi A4 + 42.277
11. Alesi - stern AMG Mercedes C-Klasse + 42.649
12. Kaffer - Castrol Audi A4 + 50.128
13. Stoddart - AutoScout24 AMG Mercedes C-Klasse + 54.876
14. Björk - Futurecom Audi A4 + 59.708
15. Mücke - TV Spielfilm AMG Mercedes C-Klasse + 1 Ronde
16. Ickx - Orig. Zubehör Audi A4 + 2 Ronden


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Tom Gielen in DTM op zondag 15 oktober 2006 om 15:15


Andere publicaties op Racingworld.be...