Total 24 Hours of Spa: reacties na de race (deel 4)

Bernhard Mühlner - Teambaas Mühlner Motorsport: "Onze rijders kweten zich prima van hun opdracht en volgde de opgelegde strategie perfect. Noch de concurrentie, noch de moeilijke weersomstandigheden konden onze jongens van hun stuk brengen. Onze Porsche was bovendien perfect voorbereid en liep als een Zwitsers horloge de klok tweemaal rond. We moesten enkel banden wisselen en bijtanken, wat onze technische crew dan nog zeer snel en secuur deed. Zo win je natuurlijk van intrinsiek snellere wagens."

Giambattista Giannoccaro – Scuderia Playteam Sarafree: "Gelukkig raakte ik niet gewond bij het ongeval. Maar het is jammer dat ik mijn eerste 24 uur race niet kon finishen, en dan nog omdat een Corvette me achteraan aantikte. Ik kon de wagen niet meer op de baan houden. Onze motor, onderhouden met Shell-smeermiddelen, heeft perfect werk geleverd. De Pirelli-banden waren goed. De #11 auto heeft een spectaculaire race achter de rug, en onze 40-koppige crew heeft geweldig gepresteerd. Jammer genoeg verloren we veel tijd met elektrische problemen. Op de #12 waren we niet ervaren genoeg, en een paar rijdersfouten in de aanhoudende regen hebben ons ook wat plaatsen gekost. Ik had nooit verwacht dat het zo hard zou regenen. In elk geval, het was een leerzame ervaring, en ik wil iedereen van het team bedanken voor hun inzet."

Chris Mattheus - G&A Racing (deel 2): "Wat je op zo'n moment voelt valt moeilijk te beschrijven. Ik ben in elk geval een geweldige ervaring rijker want het is een plezier om met de G&A-crew samen te werken. Ik kende het team al wel om met hen de BTCS-openingsmanche met de BMW1 te hebben betwist maar het is pas tijdens een etmaalrace als deze dat het potentieel binnen de equipe van Guino Kenis ten volle is gebleken. Daarbij denk ik o.m. aan teammanager Bart die zich als een perfecte orkestleider en knap strateeg opwierp; maar ook aan de optimale planning van hoofdmecanicien Dave en de stunts van Jan "Cardan" die me naar G&A is gevolgd. De prima sfeer, waarbij humor nooit ver weg is zal ik ook ter gelegenheid van de nakende 24 Uur van Zolder kunnen proeven. Normaliter start ik hierin naast Smets en Lagrange op de BMW Z4; die wagen aan de finish brengen betekent een nieuwe, heuse uitdaging. Al zal je mij na dit weekend beslist niet "neen" horen zeggen mocht de mogelijkheid zich voordoen om opnieuw met de Mosler aan te zetten!"


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Mark Kessen in FIA GT op woensdag 01 augustus 2007 om 18:58


Andere publicaties op Racingworld.be...