Oschersleben: Race 2: RBM Team pakt de dubbel - Zesde zege voor Priaulx

Twee rookies op de eerste startrij in een SEAT Leon TDI. Michelisz en Nykjaer die vanuit stilstand de start namen, moeten de BMW 320i van Andy Priaulx laten voorgaan. Achter de Brit zijn het de SEAT's die onderling elkaar uitschakelen. Zo tikt Monteiro de TDI van Nykjaer aan waardoor de Deen de top drie moet lossen. Tiago krijgt daar een drive-through penalty voor en tikt gelijk ook de andere SEAT van Michelisz uit, waardoor alle Leon TDI's uit de top drie verdwijnen. Helemaal in de kaart van het RBM team. De BMW's van Priaulx en Farfus kunnen wegrijden van de rest van het veld.

Enkel Yvan Muller kan het tempo, op een paar wagenlengtes afstand, volgen en de derde plaats in handen houden voor Chevrolet. Nykjaer en Coronel worden respectievelijk vierde en vijfde. Alweer weet het team van Bart Mampay de tweede race te winnen. Voor de vijfde keer slaagt Andy Priaulx erin om vanuit stilstand de 25 punten op zak te steken. De Brit neemt tevens de tweede plaats in het voorlopige wereldkampioenschap over van Tarquini. Priaulx nadert daarnaast de leiderspositie tot op 13 punten.

De twee grote verliezers van race 1 weten zich toch vanuit de achterhoede van het startveld naar voor te manoeuvreren. Huff en Tarquini gaan de laatste ronden ook nog rechtstreeks met elkaar in duel met de achtste plaats als inzet. De Italiaan doet verwoede pogingen, maar moet Huff in de Chevrolet toch laten voorgaan; al moet gezegd worden dat 'Huffy' dat niet zonder het nodige trekken en duwen deed.

Uitslag Race 2

1. Andy Priaulx - BMW 320i
2. Augusto Farfus - BMW 320i
3. Yvan Muller - Chevrolet Cruze
4. Michel Nykjaer - SEAT Leon TDI
5. Tom Coronel - SEAT Leon TDI

Voorlopige stand wereldkampioenschap

1. Yvan Muller - Chevrolet Cruze - 229 punten
2. Andy Priaulx - BMW 320i - 216 punten
3. Gabriele Tarquini - SEAT Leon TDI - 196 punten


   



Frank Van Waeyenberghe

Van onze redacteur

Frank Van Waeyenberghe

Dit artikel werd gepubliceerd in WTCC
op zondag 05 september 2010 om 16:14


Andere publicaties op Racingworld.be...