GT1: Paul Ricard: Lucas Luhr en Michael Krumm nu ook in Championship Race

JR Motorsports - Nissan GT-RJR Motorsports - Nissan GT-R
De Championship Race draaide net als gisteren de kwalificatie race uit op een duel Nissan - Aston Martin en net als gisteren kwamen Luhr/Krumm (Nissan GT-R) als overwinnaars over de lijn. De Young Driver Aston Martin's pakten plaatsen twee en drie. Maxime Martin reed weer een mooie wedstrijd en was lang mee met het peloton dat streed voor de derde plaats, maar eindigde uiteindelijk als zesde. Bas leinders en beide Belgian Racing Ford's kwamen nooit weg uit de staart van het veld.
Michael Krumm en Lucas Luhr startten na hun overwinning gisteren in de kwalificatie race van op de pole. Zestien wagens schoten weg uit de startblokken onder een bewolkte hemel en Krumm pakte onmiddellijk de leiding voor de twee Young Driver Aston Martin’s. Al in de eerste ronde ging het weer mis wanneer Hezemans een duw kreeg en op volle snelheid over een kerbstone vloog en daarbij de onderkant van de wagen zwaar beschadigde, exit de Corvette. Ook Vanina Ickx kwam al na één ronde binnen om een lekke band te vervangen, terwijl Bas Leinders helemaal aan de staart van het peloton bengelde. In het eerste deel van de race bleven de wagens kort bij elkaar. Piccione raakte nog in een spin en raakte daarbij bijna de DKR Corvette.

Wanneer het pit window open ging, kwamen Mücke en Westbrook als eerste binnen, een ronde later gevolgd door hun respectievelijke teamgenoten. Bij All-Inkl verliep de wissel alles behalve vlot en Winkelhock/Basseng verloren ettelijke seconden in de stands. Na de pitstops lag de Nissan #23 nog steeds aan de leiding.  Luhr die Krumm aflostte controleerde de race tot het einde en hield de Aston Martin van Turner op afstand. In het peloton zagen we een hevige strijd tussen Bernoldi (Nissan) en Basseng (Lamborghini), waarbij beide wagens elkaar tweemaal raakten. Ondertussen liep Dumbreck (Nissan) in op Müller (Aston Martin), maar de Nissan kon nooit de derde plaats pakken, want de Japanse wagen kreeg te maken met ophangingproblemen en moest opgeven. Maxime Martin lag nu vierde en hij probeerde dichter bij de Aston van Müller te komen. Op het einde van de race zette Martin een aanval in op de Aston martin, maar die mislukte en de Belg liet zich nog inhalen door de Nissan van Brabham en in de laatste ronde ook nog door de Aston Martin van Piccini.

Met hun overwinning nemen Luhr en Krumm de leiding in het kampioenschap over van Winkelhock/Basseng, die na hun lange pitstop als achtste over de lijn kwamen. Voor Bas Leinders zat er niet meer in dan een twaalfde plaats, één plaats beter dan Vanina Ickx.

Uitslag
1 23 Michael Krumm / Lucas Luhr Nissan GT-R
2 8 Stefan Mücke / Darren Turner Aston Martin DB9
3 7 Tomas Enge / Alex Müller Aston Martin DB9
4 21 Jamie Campbell-Walter / David Brabham Nissan GT-R
5 4 Christian Hohenadel / Andrea Piccini Aston Martin DB9
6 41 Frederic Makowiecki / Maxime Martin Ford GT Matech
7 20 Nicky Catsburg / Enrique Bernoldi Nissan GT-R
8 38 Markus Winkelhock / Marc Basseng Lamborghini Murcielago 670 R-S
9 37 Nicky Pastorelli / Dominik Schwager Lamborghini Murcielago 670 R-S
10 47 Dimitri Enjalbert / Michael Rossi Corvette Z06
11 3 Clivio Piccione / Stef Dusseldorp Aston Martin DB9
12 40 Bas Leinders / Marc Hennerici Ford GT Matech
13 9 Vanina Ickx / Christoffer Nygaard Ford GT Matech
14 22 Richard Westbrook / Peter Dumbreck Nissan GT-R
15 10 Antoine Leclerc / Yann Clairay Ford GT Matech


Foto: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA GT op zondag 17 juli 2011 om 16:54


Andere publicaties op Racingworld.be...