Oschersleben: Volvo (Dahlgren) legt Chevrolet het vuur aan de schenen.

Nadat de vrije trainningen door, U raadt het , alweer door Chevrolet werden gedomineerd, was iedereen getuige van een nieuw gegeven in het Wereldkampioenschap voor toerisme wagens. De blauwe Volvo van Dahlgren kwam verrassend goed uit de verf, sterker nog, de Zweed kon met zijn C30 meedingen naar een plaats helemaal vooraan op de startgrid.
Heel wat regen in Duitsland en een erg glibberige omloop zoals het merendeel van de piloten vanmorgen in de oefensessie's kon ondervinden. Van in het begin van de kwalificaties liet de Volvo rijder Dahlgren merken dat men met hem rekening zou moeten houden. Onmiddellijk zette hij de snelste ronde neer in Q1, zich zo verzekerend van een plaats in Q2. De Chevrolet's kwamen slechts laat op de baan en schenen te mikken op de tiende tijd, die garant staat voor de pole in de tweede race. Maar alzo geraakte Muller uit de top 10, wat hem verplichtte om terug naar buiten te komen om een snelle ronde neer te zetten, wat hem de tweede tijd opleverde. Uiteindelijk kwam de tiende tijd toe aan Engstler en dus vertrekt hij in race 2 op de pole position.

In Q2 bleek andermaal dat de Chevrolet's voor het eerst een geduchte concurrent gevonden hadden voor het behalen van de pole, namelijk de Volvo C30 van Dahlgren. Aanvankelijk was Muller het snelst voor Rob Huff, maar kort daarna zette de Volvo een verbluffende snelle tweede tijd neer en verwees daarmee de Brit naar de tweede startlijn. Tarquini (SEAT) was vierde snelste voor Tom Coronel (BMW) en de derde Chevrolet van Menu. Met een zevende tijd was Norbert Michelisz (BMW) de eerste independent rijder. De top tien werd vervolledigd door Nykjaer (SEAT), Engstler (BMW) en Monteiro (SEAT).


   



Frank Van Waeyenberghe

Van onze redacteur

Frank Van Waeyenberghe

Dit artikel werd gepubliceerd in WTCC
op zaterdag 30 juli 2011 om 14:46


Andere publicaties op Racingworld.be...