Maxim Martin heeft in het Chinese Ordos Ford en Marc VDS de eerste pole van het seizoen bezorgd. Met een ronde van 1:38.535 was Martin een dikke tiende van een seconde sneller dan de Nissan GTR van Westbrook en Dumbreck en 233 duizendsten voor de Lamborghini van Winkelhock en Basseng. In schril contrast met de #41 van Marc VDS kwam de #40 van Leinders en Hennerici niet verder dan Q1 met een zestiende tijd.
Het circuit van Ordos lijkt vooral de Nissans goed te liggen, alle vier de exemplaren haalden Q3 (top 8). De Corvette's die bezig zijn aan hun afscheidstournee kwamen niet verder dan een elfde en vijftiende tijd. De Belgium Racing Fords konden hun goede vorm van de vrije trainingen niet vasthouden en strandden in Q2 met de twaalfde (#9) en veertiende tijd (#10). De twee Lamborghini's die dit weekend voor het eerst door DKR worden ingezet bezetten de laatste twee startplaatsen.Uitslag kwalificatie:
Q3
01. Martin/Makowiecki (Ford GT) 01:38.535
02. Westbrook/Dumbreck (Nissan GT-R) +0.134
03. Winkelhock/Basseng (Lamborghini Murcielago 670 R-S) +0.233
04. Catsburg/Bernoldi (Nissan GT-R) + 0.374
05. Campbell-Walter/Brabham (Nissan GT-R) + 0.687
06. Enge/Müller (Aston Martin DB9) +1.008
07. Luhr/Krumm (Nissan GT-R) +1.026
08. Pastorelli/Schwager (Lamborghini Murcielago 670 R-S) +1.467
Q2
09. Dusseldorp/Piccione (Aston Martin DB9)
10. Hohenadel/ Piccini (Aston Martin DB9)
11. Jimenez/Rossi (Corvette Z06)
12. Nygaard/Hirschi (Ford GT)
13. Turner/Mücke (Aston Martin DB9)
14. Clairay/Leclerc (Ford GT)
Q1
15. Tung/den Boer (Corvette Z06)
16. Hennerici/Leinders (Ford GT)
17. Leuenberger/Lauck (Lamborghini Murcielago 670 R-S)
18. Kennard/Brück (Lamborghini Murcielago 670 R-S)
Foto: SRO/DPPI