Speedworld organiseert in 2012 niet de nationale circuitkampioenschappen
De organisatie achter de Belcar, de BTCS en de VW Fun Cup is volgens Van de Ven financieel gezond. Het probleem zit hem volgens de succesvolle zakenman bij de organisatie die verantwoordelijk is voor het opbouwen van de Fun Cup's. "Er is de voorbije 2 jaar door een aantal “managers” die allemaal Frans spreken een dikke 2 miljoen euro verbrast geweest in Speedworld Motorsport Group. " Niettegenstaande de financieel complexe situatie bij Speedworld, geeft Van de Ven mee dat zijn ploeg alles in het werk heeft gesteld om de kampioenschappen dit jaar te laten plaatsvinden. "Het team heeft de voorbije maanden, ondanks de moeilijkheden, heel hard gewerkt en de 2 nieuwe kampioenschappen staan al lang in de startblokken. De reglementen zijn al een paar maand klaar, inschrijvingsformulieren klaar, kalender klaar... Alleen blijkt voor RACB ons project nu ineens niet meer afdoende (!) en is het team opeens onbekwaam." Dat Van de Ven uit het goede hout gesneden is, staat buiten kijf; de Mini Challenge en de Sport Maxx Endurance Cup spreken voor zich. Menig rijder vertelde ons de afgelopen dagen terug te willen keren naar (bijvoorbeeld) een kampioenschap zoals het laatstvermelde...
Hoewel Hans Van de Ven in niet mis te verstane woorden uithaalt naar Christian Lahaye, verklaarde deze laatste overigens aan onze collega's van Speed Action TV helemaal niet met getrokken messen te staan tegenover Van de Ven. "Ik zou willen dat men ophoudt te schrijven dat ik problemen heb met Hans Van de Ven. Het is niet waar." Op zijn minst frappant te noemen dus. Het is duidelijk dat er in de huidige situatie geen winnaars zijn en dat de teams, de rijders en het publiek de dupe dreigen te worden van deze (typisch Belgische?) praktijken.
Foto's: Martijn Wouters
Tweet