ProSpeed Competition met twee sterke teams richting BES

Prospeed - Porsche 911 GT3- RProspeed - Porsche 911 GT3- R
ProSpeed Competition gaat dit jaar een nieuwe uitdaging aan en zet zijn zinnen op de titel in de Blancpain Endurance Series. Daarvoor zet het Belgische team twee splinternieuwe Porsche 911 GT3-R spec 2012 in, één in Pro-Cup en één in Pro-Am. In de Pro-Cup wagen vinden we natuurlijk Marc Goossens terug, die met Xavier Maassen en Marc Hennerici twee sterke teamgenoten krijgt. Maxime Soulet en Paul Van Splunteren delen met een nog te bepalen derde rijder het stuur van de Pro-Am wagen.
Naast zijn programma in de European Le Mans Series komt ProSpeed dit jaar ook uit in de Blancpain Endurance Series. Dit kampioenschap dat aan zijn tweede jaargang begint kent een enorm succes en er worden iets meer dan 50 deelnemers verwacht voor het hele seizoen. Het kampioenschap telt naast de 24 uren van Spa nog vijf races van drie uren. Alle grote GT teams nemen aan het kampioenschap deel en ProSpeed kon dan ook niet op het de afspraak ontbreken.

Prospeed - Porsche 911 GT3- RProspeed - Porsche 911 GT3- R
In de Pro-Cup vervoegt ProSpeed de Belgische equipes WRT , Marc VDS Racing en KRK. Evenals KRK houdt ProSpeed het bij één wagen in de Pro-Cup, terwijl de twee andere Belgische teams er twee wagens inschreven. Marc Goossens is weer van de partij en krijgt gezelschap van de snelle Nederlander Xavier Maassen en de Duitser Marc Hennerici. Maassen was verleden jaar nog actief in de Belcar bij die andere Belgische equipe WRT, terwijl Hennerici de laatste twee jaar uitkwam in het FIA GT1 kampioenschap, eerst bij Phoenix en verleden jaar bij Marc VDS Racing.

Maxime Soulet en Paul Van Splunteren reden vorig jaar al samen in het FIA GT3 kampioenschap op een ProSpeed Porsche en maken nu de overstap naar de BES. In het GT3 kampioenschap eindigden zij tweede in het kampioenschap met twee overwinningen, dit jaar mikken ze alvast op de Pro-Am titel. Er wordt nog een derde rijder gezocht om hen bij te staan.


Foto's: Prospeed


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in BES op dinsdag 13 maart 2012 om 23:19


Andere publicaties op Racingworld.be...