KRK Racing stelt bemanning en kleurenschema voor

Het Limburgse KRK Racing stelde vandaag het kleurenschema en de bemanning van haar SLS AMG GT3 voor, het team zal twee exemplaren van de wagen inzetten in de uitermate populaire Blancpain Endurance Series. De equipe van Koen Wauters, Raf Vanthoor en Kris Wauters is inmiddels al toe aan haar vijfde seizoen en trekt dit seizoen over de landsgrenzen heen aangezien er geen opvolger voor de Belcar voorhanden is. Zoiets is natuurlijk niet evident voor een team dat voorheen volledig gericht was op de Belgische/Vlaamse markt, maar uiteindelijk is er dan toch een mooi programma uit de bus gekomen.
KRK Racing zal dus twee exemplaren van de Mercedes SLS AMG GT3 die over de laatste specificaties beschikken inzetten in de BES. Een eerste wagen komt uit in de Pro Cup met als bemanning Anthony Kumpen, Karl Wendlinger en Koen Wauters. Deze laatste beseft weliswaar dat hij nog steeds een amateur is, maar kijkt alvast uit naar deze nieuwe uitdaging. Een tweede SLS wordt ingezet in de Pro-Am Cup en zal worden bestuurd door Dennis Retera, Raf Vanthoor en Marius Ritskens, een overwegend oranje gekleurde wagen dus. Na reeds te hebben getest op het circuit van Zolder en op het Franse Paul Ricard, zal het team volgende week voor een derde keer de GT3 aan de tand voelen. Hieronder kan u alvast enkele reacties terugvinden van de rijders.

 
Raf Vanthoor
"We nemen deel aan een prachtig kampioenschap dat gereden wordt op uitdagende circuits. Het is moeilijk voor mij om dadelijk over ambities te praten. Ik denk dat de eerste ambitie moet zijn om het beste privé team te worden in de PRO klasse en ook in de PRO AM klasse moeten we behoorlijke resultaten kunnen neerzetten. Racen op circuits als Silverstone, Monza en de Nürburgring is een ongelofelijke uitdaging.  Dat is één van de redenen waarom we internationaal gaan rijden. We zijn gewoon om op Zolder en Francorchamps te rijden maar het werkt enorm motiverend om op andere, grote en mooie circuits te gaan racen."
 
Karl Wendlinger
"Ik ken Anthony Kumpen al jaren en onze paden hebben elkaar al vaak gekruist onder ander in het FIA GT kampioenschap. Hij is een sterke, zeer competitieve rijder die altijd zeer ambitieus is in alles wat hij doet. Koen ontmoette ik enkele weken geleden in Zolder en vorige week testen we samen op Paul Ricard. Ik heb begrepen dat hij een zeer populaire zanger is in België. Dat aspect zal ik nog wel leren kennen denk ik. Ik heb hem tijdens de testdag op Paul Ricard aan het werk gezien en ik onthoud dat hij een goede rijder is. Hij maakte geen enkele fout, was zeer consistent, is vastberaden en gefocust op datgene wat van hem verwacht wordt. Met hem en Anthony heb ik twee goede teammaten. Ik heb daar alle vertrouwen in dat we met dit team en met deze teammaten kunnen meestrijden. Het enige wat ik nu nog niet weet is waar we staan ten opzichte van de concurrentie. Vorige week was er de BOP (Balance Of Performance) test en het is wachten op de resultaten."
 
Koen Wauters
"Wat de ervaring betreft, dat neem ik met een korrel zout want ik begin helemaal terug vanaf nul. Jaren geleden heb ik op een deel van de Nürburgring gereden en Paul Ricard heb ik pas ontdekt. Al de andere circuits zijn nieuw. Eén ding is zeker, ik ga uit mijn pijp moeten komen. De baan op, binnen rijden, data-analyse, links en/of rechts een kleine aanpassing en dadelijk de proef op de som nemen en terug de baan op."
 
 
Anthony Kumpen
"Samen met mijn teammaten Karl Wendlinger en Koen Wauters wil ik één plaatsje beter doen dan in 2009. Toen eindigde ik tweede in het FIA GT wereldkampioenschap. Nu wil ik de titel. Of die ambitie realistisch is zal de toekomst uitwijzen maar ik start nooit ergens om tweede te worden, daarbij heb ik gemiddeld om de 2 jaren in mijn carrière een titel weten te behalen, dus nu moet er wel een titel komen want het is geleden sinds 2010. Als ik niet in het project geloofde had ik mij er nooit voor geëngageerd. Het zal zeer moeilijk zijn want er zijn veel sterke teams ingeschreven. We behoren niet tot het kransje van topfavorieten maar dat was in 2009 ook niet het geval maar we hebben toen tot de laatste koers meegestreden voor de titel. Er zijn grote teams met meer budget maar dat schrikt me niet af. Je moet geen favoriet zijn om kampioen te worden."


Foto's: KRK & Anthony Kumpen


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in BES op donderdag 29 maart 2012 om 19:20


Andere publicaties op Racingworld.be...