Zolder: VT1: Vita4One spoelt slecht weekend in Nogaro weg met snelste tijd

Vita4One Racing Team - BMW Z4 GT3Vita4One Racing Team - BMW Z4 GT3
Michael Bartels mag weer opgelucht ademhalen. Waar zijn BMW Z4's twee weken terug nog achter de feiten aanliepen zette Yelmer Buurman vanmorgen de snelste tijd op de tabellen neer. De Nederlander was met 55 duizendsten de AF Corse Ferrari's te snel af, met Toni Vilander op P2 en Enzo Ide op P3. De Ferrari's behouden dus duidelijk hun rouwe snelheid die ze vorig week in Monza nog duchtig ten toon spreidden. Laurens Vanthoor postte de achtste tijd in zijn Audi R8 LMS Ultra en Maxime Martin kwam niet aan een snelle ronde toe in zijn Russische Aston Martin.
Uitslag vrije training 1 GT1 te Circuit Zolder
01. Michael Bartels/Yelmer Buurman (BMW E89 Z4) 1:20:23.127 (15 ronden)
02. Toni Vilander/Filip Salaquarda (Ferrari 458 Italia GT3) +0.055 (35 ronden)
03. Enzo Ide/Francesco Castellacci (Ferrari 458 Italia GT3) +0.066 (37 ronden)
04. Thomas Jäger/Nicky Pastorelli (Mercedes-Benz SLS AMG) +0.332 (30 ronden)
05. Frank Stippler/Oliver Jarvis (Audi R8 LMS) +0.531 (34 ronden)
06. Nikolaus Mayr-Melnhof/Mathias Lauda (BMW E89 Z4) +0.709 (35 ronden)
07. Darryl O Young/Peter Kox (Lamborghini Gallardo LP560-4) +0.818 (32 ronden)
08. Laurens Vanthoor/Stephane Ortelli (Audi R8 LMS) +0.839 (36 ronden)
09. Marcus Winkelhock/Marc Basseng (Mercedes-Benz SLS AMG) +0.941 (33 ronden)
10. Frederic Makowiecki/Stef Dusseldorp (McLaren GT MP4-12C GT3) +1.048 (29 ronden)
11. Matt Halliday/Mike Parisy (Porsche 911 GT3 R) +1.095 (35 ronden)
12. Albert von Thurn und Taxis/Tomas Enge (Lamborghini Gallardo LP560-4) +1.229 (33 ronden)
13. Benjamin Lariche/Ren Wei (Porsche 911 GT3 R) +1.886 (26 ronden)
14. Andreas Zuber/Sergey Afanasyev (Aston Martin DBRS9) +3.153 (24 ronden)
15. Milos Pavlovic/Matteo Cressoni (Ford GT) +3.243 (25 ronden)
16. Maxime Martin/Alexej Vasiliev (Aston Martin DBRS9) +14.980 (8 ronden)

De McLaren MP4-12C van Demoustier en Parente kwam niet aan rijden toe.

Foto: Martijn Wouters


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in GT1 op vrijdag 20 april 2012 om 14:29


Andere publicaties op Racingworld.be...