Zolder First race: Reacties na de race (deel 1)

Christian Kelders (ProSpeed Competition - Porsche 911 GT3 RS #3): “Ik ben heel tevreden met het weekend, zelfs als ik besef dat we misschien de zege verliezen in de uithoudingsrace door onze start uit de pitlane. Voor het overige is alles vlekkeloos verlopen en het team leverde prima werk. Uiteraard gaan we onze leidersplaats in beide kampioenschappen met hand en tand verdedigen!”

Nicolas Jussy (Team Allure - Seat Leon #33): Ik had nog niet eerder de kans om de Seat te testen, alvorens dit weekend te gaan racen. In die omstandigheden is het moeilijk om al de mogelijkheden van een wagen te benutten en dus verkoos ik om eerder in de lange race aan te treden, dan in de sprintmanches. Ik zal nog tijd hebben om daar aan deel te nemen en wil zeker niet lopen voor ik kan gaan. De samenwerking met Astur Car is belangrijk, want zo kunnen we continu de data vergelijken en dat is een enorme toegevoegde waarde. Wij willen vooral progressie maken en dat kan niet anders dan op zo'n manier. Ik kijk dus enorm naar Spa-Francorchamps uit, over drie weken voor het tweede deel van het BRCC 2012, op het mooiste circuit van de wereld!”

Edouard Mondron (Scuderia Caira - Porsche 911 GT3 Cup): Voor mij was het ook een echte uitdaging, want ik had nooit eerder met een Porsche gereden. Ik moest dus alles leren kennen en Stéphane (Lémeret nvdr.) heeft me daar enorm bij geholpen. Ik draaide na de kennismaking tijden die amper trager waren dan de zijne en dat was ons doel. Ik moet ook zeggen dat mijn ervaring met de McLaren MP4-12c van Boutsen Ginion Racing in Monza, tijdens de eerste meeting van de Blancpain Endurance Series, ook een positieve impact op mijn rijden in Zolder heeft gehad. De resultaten in Monza en Zolder waren dan weer voor verbetering vatbaar, maar ik heb eigenlijk geen reden tot klagen als ik bekijk hoe alles verlopen is. Stéphane had me ingefluisterd om gas te geven (tijdens de short race 1 nvdr.), want de wagen was goed. Ik heb dat ook kunnen doen en dan is het jammer dat een nukkige versnellingsbak roet in het eten is komen gooien. Op het einde van de wedstrijd was het schakelen zo goed als onmogelijk en ik viel terug naar de zesde plek. Tijdens de Long Race, 's namiddags, begonnen de zaken opnieuw goed, met Stéphane die me de wagen in tweede positie overhandigde. We kenden dan vervolgens een probleem tijdens het tanken, alvorens de ophanging afbrak en ik naast de piste terecht kwam. Dat is frustrerend, want we hadden uitzicht op een zeer mooi resultaat."


   



Dit artikel werd gepubliceerd op dinsdag 22 mei 2012 om 21:50


Andere publicaties op Racingworld.be...