ADAC GT Masters: Lausitzring: Tweemaal Porsche op pole

Team Geyer&Weinig EDV-Unternehmensberatung - Schütz Motorsport - Porsche 911 GT3 RTeam Geyer&Weinig EDV-Unternehmensberatung - Schütz Motorsport - Porsche 911 GT3 R
Evenals bij de vorige wedstrijd op de Red Bull Ring zijn het de Porsche's die zich het meest competitief tonen op de Lausitzring. Voor beide wedstrijden vinden we een 911 GT3 R op pole, eerst de Team Geyer&Weinig EDV Schütz Motorsport van Engelhart/Tandy en daarna de FAG AUTO TECH van Dolenc/Ragginger. Maxime Martin vertrekt eenmaal van op plaats zestien en eenmaal van op plaats vier. De Ford van Nico Verdonck pakte de vijftiende tijd bij de eerste sessie, maar kwam niet tot rijden toe bij de tweede sessie.
Christian Engelhart en Nick TandyChristian Engelhart en Nick Tandy
Christian Engelhart verzekerde zich van de pole voor de eerste wedstrijd en maakt dus veel kans om een derde overwinning binnen te halen. Stoll zette de MS Racing AMG Mercedes SLS op de tweede startplaats voor de Porsche van Renauer/Armindo. Claudia Hürtgen/Schwager bleven in hun BMW Z4 de tweede MS Mercedes van Asch/Götz voor. Lunardi kreeg de Alpina B6 niet verder dan zestiende tijd juist achter de Ford GT van Nico Verdonck. Voor zijn debuut in het ADAC GT strandde Wendlinger op de achttiende plaats op 37 deelnemers.

Alpina - BMW Alpina B6 GT3Alpina - BMW Alpina B6 GT3
De sessie die de plaatsen voor de tweede race bepaalde, werd volledig door de Porsche’s gedomineerd en we vinden dan ook drie wagens uit Stuttgart terug op de drie eerste plaatsen met Dolenc/Ragginger (FACH AUTO TECH), Engelhart/Tandy  (Team Geyer&Weinig EDV Schütz Motorsport) en Renauer/Armindo (Froggreen CO2 Neutral. Het was onze landgenoot Maxime Martin de met zijn Alpina B6 de snelste niet Porsche was met de vierde tijd. Ash/Götz met de MS Racing Mercedes volgden voor nog een Porsche, Bourdeaux/Renauer (Team GT 3 Kasko). Voor de Mercedes van Wendlinger was er nu een zevenentwintigste tijd weggelegd.

Foto's: ADAC GT Masters


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in GT3 op zaterdag 25 augustus 2012 om 00:48


Andere publicaties op Racingworld.be...