Nürburgring: Reacties van de Belgen op het podium

Prospeed CompetionProspeed Competion
Marc Goossens (Prospeed Porsche #75): Er lag veel druk op onze schouders dit weekend maar het is ons gelukt. Toen ik in de slotfase Jeroen Bleekemolen zag naderen kon ik niet meteen een antwoord bieden, maar wanneer hij eenmaal onder mijn achtervleugel zat was het makkelijker voor mij omdat ik in de spiegels kon zien waar Jeroen sneller was en waar ik het verschil moest maken. Deze overwinning is het resultaat van echt teamwork. Ik ken Rudi Penders al heel lang en het is fantastisch om deel uit te maken van zijn team.
 
Xavier Maassens (Prospeed Porsche #75):  Het was echt zwaar. Toen ik bij de start Marc (Hennerici nvdr.) als een raket naar voor zag schieten had ik echt zoiets van 'what the f*ck', zeven plaatsen goed maken in een bocht! We verloren veel terrein bij de safety car en toen had ik opeens drie BMW's voor mij zitten die ik vervolgens één voor één weer moest inhalen.
 
Black Falcon MercedesBlack Falcon Mercedes
Jeroen Bleekemolen (Black Falcon Mercedes #18): Ik naderde redelijk snel op Marc (Goossens nvdr.) maar eens ik onder zijn achtervleugel zat was het zeer moeilijk inhalen aangezien de wagen last kreeg over- en onderstuur. De Porsche was bovendien steeds sneller op de rechte lijnen wat het nog moeilijker maakte. Ik denk dat we de race verloren hebben tijdens de pitstops toen de teams naast ons op hetzelfde moment binnenkwamen en ons hinderden bij het wegrijden.  Ik ken Marc (Goossens nvdr.) heel goed en reed begin dit jaar nog de 24 uren van Daytona met hem en ik ben eigenlijk liever zijn teamgenoot dan zijn concurrent. 
 
Vita4One Racing Team Vita4One Racing Team
Greg Franchi (Vita4One BMW #66): We hebben terrein goedgemaakt met een goede strategie tijdens de safety car. We hebben hard gepusht maar de leider bijhalen was onmogelijk. Al bij al ben ik tevreden en we doen weer een goede zaak in het kampioenschap dit weekend.

Foto's: Marnik Mouchaers


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in BES op zondag 23 september 2012 om 18:21


Andere publicaties op Racingworld.be...