van der Horst

Stoffel Vandoorne sluit driedaagse test af met snelste tijd

Stoffel Vandoorne
Stoffel Vandoorne
Stoffel Vandoorne kende de eerste twee dagen heel wat technische problemen met de wagen van het Dams team. Vandaag kwam hij voor de laatste testdag op het Motorland Aragon circuit echter uit voor Fortec Motorsports, het team dat kampioen werd met Robin Frijns. Vandoorne liet onmiddellijk zien dat hij uit het goede hout is gesneden en was zowel in de ochtend- als in de namiddagsessie de snelste man op de baan.
Heel wat rijders wisselden van team voor de laatste dag terwijl er ook weer nieuwe gezichten opdoken waaronder Nico Müller (Draco) en Nick Yelloly. Magnussen die de twee eerste dagen de snelste tijd neerzette bleef aan de kant en werd bij Dams vervangen door Carlos Sainz Jr. Norman Nato bemande de tweede Dams wagen waar Stoffel Vandoorne, die naar Fortec verhuisde, de vorige dagen mee uitkwam.

De baan lag er uitstekend bij en de weerscondities waren ideaal zodanig dat de tijden al snel naar beneden gingen en het duidelijk werd dat het ronderecord zou sneuvelen. Uiteindelijk was het Stoffel Vandoorne, gecoacht door Robin Frijns zelve, die voor de snelste tijd over de drie dagen tekende en in 1:39.085 een nieuw ronderecord neerzette. Op het einde van de dag werd de wagen van Vandoorne nog geplaagd door een olielek, maar de tijd van de Belg bleef ongeslagen. Nu moet Vandoorne beslissen met welk team hij volgend jaar in zee gaat. Daniil Kvyat, tweede na Vandoorne in het Formule Renault 2.0 kampioenschap, kwam eveneens in actie bij Fortec en eindigde de dag met de zesde tijd op een halve seconde van de tijd van Vandoorne.  

Snelste tijden derde testdag:

01. Stoffel Vandoorne (Fortec) 1:39.085
02. Carlos Sainz Jr. (Dams) 1:39.432
03. Nico Müller (Draco) 1:39.547
04. Norman Nato (Dams) 1:39.588
05. Marco Sorensen (Lotus) 1:39.592
06. Daniil Kvyat (Fortec) 1:39.637
07. Zoel Amberg (Pons) 1:39.847
08. Pietro Fantin (P1) 1:39.889
09. Lucas Foresti (AV Formula) 1:39.954
10. Jazeman Jaafar (Carlin) 1:39.955

Foto: Renault



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule Renault 3.5 op vrijdag 23 november 2012.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons