Jos Menten: "Op het rechte stuk merkte ik rookontwikkeling en ik besloot dan ook bij de volgende doortocht binnen te komen. Maar op het rechte stuk tussen de Bianchi bocht en de Chicane werd de rook enkel maar erger. En eens op de Sacramentsheuvel zag ik de vlammen over de achtervleugel heen slaan. Ik heb de wagen dan zo snel in het gras gezet en natuurlijk zo snel mogelijk me uit de voeten gemaakt...Na de bluswerken bleek dat het motorprobleem niet hetzelfde was als bij aanvang van de race. De juiste oorzaak weten we echter nog niet..."
Halfweg wedstrijd verdwijnt de SC terug van de baan en de wedstrijd is nog maar net hervat, als de leidende Penders Porsche meteen Stop&Go wordt bedacht, maar toch de leiding kon behouden. Het favorietenkwartet Jaenen-Goossens-Heylen-Lamot komt terug aansluiting zoeken in de top vijf en stoot zelfs door tot de derde plaats, en maken nu jacht op Kevers-Dehaye voor plaats 2.
1. Penders-Van Roij (Porsche 996)
2. Kevers-Dehaye (Porsche 993) op 5 ronden
3. Jaenen-Goossens-Heylen-Lamot (Porsche 993) op 5 ronden
4. Jamers-Kersten-Leest (Porsche 993) op 5 ronden
5. Peeters-Vetters (Porsche 996) op 6 ronden
Ondertussen rekende collega Peter De Sonville ook eventjes uit wat de puntbedeling na drie uren wedstrijd teweeg bracht in het Algemene Klassement voor het Kampioenschap. Het geeft ons met nog 25% (na 6u) en 50% (bij de finish) van de punten toe te kennen volgende tussenstand:
1. Brinkmann-Jakobs-Van Elderen - 124 ptn
2. Van Rompuy-Buytaert - 122,5 ptn
3. Grouwels-Grouwels - 118,5 ptn
4. Kevers-Dehaye - 118,5 ptn
5. Jeuris-Werckx - 114,5 ptn